مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش:
«آزمون بینالمللی تیمز» فرصتی ارزشمند برای بهبود مستمر کیفیت یادگیری دانشآموزان است
تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تیمز نه تنها به عنوان یک آزمون بینالمللی و مقیاس مقایسهای میان کشورها اهمیت دارد، بلکه فرصتی ارزشمند برای بازاندیشی در فعالیتهای آموزشی و بهبود مستمر کیفیت یادگیری دانشآموزان است.

در راستای ارتقای کیفیت آموزش علوم و ریاضیات و تحلیل عملکرد دانشآموزان ایرانی در آزمون بینالمللی تیمز (TIMSS)، نشست تخصصی بررسی نتایج آزمون تیمز ۲۰۲۳ و تدوین راهبردهای حضور موثر در این آزمون برگزار شد.
این نشست با حضور سیدعلی حسینی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه، مسعود کبیریرشید از دفتر مطالعات تیمز و پلز پژوهشگاه آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و مسئولان مرتبط دفتر آموزش دوره اول متوسطه تشکیل شد.
در این نشست، با تحلیل دقیق نقاط قوت و ضعف عملکرد دانشآموزان ایرانی در آزمون تیمز ۲۰۲۳، راهکارهای عملی برای بهبود آموزش علوم و ریاضیات در دوره اول متوسطه و ارتقای عملکرد دانشآموزان در آزمون تیمز ۲۰۲۷ مورد بررسی قرار گرفت.
سیدعلی حسینی بر اهمیت همافزایی میان گروههای آموزشی و بهرهگیری از فناوریهای نوین در فرایند یاددهی - یادگیری و ضرورت توانمندسازی دبیران، مدیریت زمان آموزشی و توجه به عدالت آموزشی تاکید کرد.
وی به نقش آزمونهای بینالمللی در بازنگری برنامههای آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش اشاره کرد و افزود: تیمز نه تنها به عنوان یک آزمون بینالمللی و مقیاس مقایسهای میان کشورها اهمیت دارد، بلکه فرصتی ارزشمند برای بازاندیشی در فعالیتهای آموزشی و بهبود مستمر کیفیت یادگیری دانشآموزان است.
در این نشست مقرر شد که کارگروهی تخصصی با محوریت اداره برنامهریزی فناوری دفتر آموزش دوره اول متوسطه برای آسیبشناسی نتایج آزمون ۲۰۲۳ و تدوین برنامه عملیاتی جهت ارتقای رتبه کشور در آزمون تیمز ۲۰۲۷ تشکیل شود.
ارسال دیدگاه