رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تاکید کرد:

ضرورت پرهیز از کوچک‌انگاری در حوزه تعلیم و تربیت‌

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: اگر کوچک‌انگاری در برنامه‌های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت حاکم شود، این نگاه تمام زیست‌بوم را از سیاستگذار تا میدان کودکستان در بر می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۶۰۸۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت پرهیز از کوچک‌انگاری در حوزه تعلیم و تربیت‌

 حمیدرضا شیخ‌الاسلام   در مراسم افتتاحیه دور دوم دوره تربیت مربی ارشد، گفت: پاسخ به چیستی، چرایی و چگونگی شرط اصلی موفقیت برنامه‌ها است. مادامی که یک برنامه نتواند به این سه سوال بنیادین پاسخ صحیح دهد، هرگز هیچ اقدامی منتج به مطلوب نخواهد شد.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اهمیت مدیریت در آموزش، گفت: اغلب کشورهای توسعه‌یافته آموزش را از سنین پیش از دبستان و از اوان کودکی آغاز می‌کنند، زیرا به خوبی می‌دانند آموزش و پرورش به عنوان مهمترین شاخص توسعه، نقش به‌سزایی در رشد همه‌جانبه جوامع دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر مدیران آموزش بتوانند به چیستی، چرایی و چگونگی طراحی و اجرای برنامه‌ها پاسخ صحیح بدهند، قطعاً مهمترین شاخص توسعه ارتقا پیدا می‌کند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به ضرورت پرهیز از کوچک‌انگاری، ادامه داد: اگر کوچک‌انگاری در برنامه‌های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت حاکم شود، این نگاه تمام زیست‌بوم را از سیاستگذار تا میدان کودکستان در بر می‌گیرد و هرگز شاهد نتایج و موفقیت‌های بزرگ نخواهیم بود.

شیخ‌الاسلام ضمن تعریف رشد و توسعه و ارتباط معنادار این دو با یکدیگر، گفت: توسعه وابسته به آموزش است و مادامی که کشوری در آموزش به مدارج متعالی نرسید، در توسعه‌یافتگی نیز موفق نخواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش باید منجر به تغییر در باور شود، افزود: اگر آموزش منجر به تغییر باور شود، مدل ذهنی فراگیر اصلاح خواهد شد و در نتیجه فراگیر به یک عنصر مهم در توسعه‌یافتگی تبدیل می‌شود. به همین دلیل کشورهای ‌پیشرفته آموزش را از سنین پایین و از پیش از دبستان آغاز می‌کنند که فرد آمادگی یادگیری بیشتری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار