معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

اجرای آزمایشی «برنامه‌ درسی مدرسه‌ای» نقطه آغازی برای عبور از آموزش تک‌بعدی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور گفت اجرای آزمایشی «برنامه‌ درسی مدرسه‌ای» نقطه آغازی برای عبور از آموزش تک‌بعدی و حرکت به سوی یادگیری تلفیقی، مهارت‌محور و متناسب با نیازهای نسل دیجیتال است.

کد مطلب: ۱۶۰۸۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای آزمایشی «برنامه‌ درسی مدرسه‌ای» نقطه آغازی برای عبور از آموزش تک‌بعدی است

رضوان حکیم‌زاده با حضور در نشست اجرای آزمایشی طرح «برنامه‌ درسی مدرسه‌ای»  این اقدام را تحولی ارزشمند و کم‌سابقه در نظام آموزشی کشور توصیف کرد و  گفت: اینکه تغییرات در برنامه درسی به‌جای تصمیم‌گیری‌های ناگهانی، ابتدا در قالب آزمایشی اجرا می‌شود، گامی بسیار مهم و کم‌سابقه است که می‌تواند پیامدهای مثبت و ماندگاری برای نظام آموزشی داشته باشد.

حکیم‌زاده با اشاره به تغییرات بنیادین در دنیای یادگیری و نقش پررنگ فناوری‌های نوین، افزود: امروز دانش‌آموزان ما بومیان عصر دیجیتال‌اند و دیگر نمی‌توان تنها با کتاب درسی پاسخگوی نیازهای آموزشی آنان بود. هوش مصنوعی و منابع دیجیتال نقش پررنگی در زندگی و یادگیری نسل جدید ایفا می‌کنند و مدارس ناگزیرند خود را با این واقعیت هماهنگ سازند.

وی با تأکید بر این‌که  مدرسه صرفاً محل انتقال مفاهیم علمی نیست، گفت: مدرسه محیطی برای تربیت، رشد اجتماعی، عاطفی و مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان است که عبور از آموزش تک‌بعدی و رفتن به سوی برنامه‌های تلفیقی و چندساحتی، فلسفه اصلی بسته‌های یادگیری جدید است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب‌های درسی تنها منبع یادگیری نیستند، ادامه داد:  در بسته تحولی جدید، کتاب درسی تنها یکی از منابع یادگیری محسوب می‌شود و در کنار آن، فعالیت‌های گروهی، محتوای دیجیتال و بسته‌های مهارتی، فرصت‌های یادگیری متنوعی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

وی همچنین خطاب به معلمان و مدیران مدارس حاضر در این نشست، گفت: در این مسیر تحولی، شما صرفاً معلم یا مدیر عادی نیستید؛ بلکه معلم پژوهشگر، خلاق و یادگیرنده و مدیری هستید که باید بستر تغییر را فراهم کنید. اعتماد به خلاقیت و توانمندی معلمان و نقش حمایتی مدیران کلید موفقیت این طرح است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش  افزود:  این تحول سریع و زودبازده نخواهد بود، اما در یک افق ۱۰ ساله می‌تواند به دگرگونی عمیق در آموزش و پرورش منجر شود و نسل آینده کشور را برای زیست مؤثر در دنیای پیچیده فردا آماده سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار