رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خبر داد:

تدوین سند راهبردی و نقشه راه جامع پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش/ هد‌ف‌گذاری ویژه برای توسعه فرهنگ پژوهش‌

تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت پژوهش، از تدوین سند راهبردی و نقشه راه جامع پژوهشگاه خبر داد و گفت هدف ما دستیابی به مرجعیت علمی در آموزش و پرورش و قرار گرفتن در جمع سه پژوهشگاه برتر کشور در حوزه علوم انسانی است.

کد مطلب: ۱۶۰۸۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تدوین سند راهبردی و نقشه راه جامع پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش/ هد‌ف‌گذاری ویژه برای توسعه فرهنگ پژوهش‌

علی محبی  رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش امروز دوشنبه ۲۴ شهریورماه  در نشست مشترک با وزیر آموزش و پرورش  با اشاره به جایگاه بنیادین پژوهش در نظام‌های آموزشی دنیا، اظهار کرد: پژوهش، رکن اصلی رشد و تعالی نظام تعلیم و تربیت است و در همین راستا پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مأموریت دارد مسائل کلان و راهبردی نظام آموزشی کشور را شناسایی و برای آن‌ها راهکارهای علمی ارائه دهد.

وی با مرور روند شکل‌گیری پژوهشگاه و معرفی پژوهشکده‌ها و مراکز تابعه، افزود: سرمایه اصلی پژوهشگاه نیروی انسانی متخصص و متعهد است؛ ۴۳ عضو هیئت علمی و کارشناس که در کنار هم ساختار ۶۵ نفره پژوهشگاه را تشکیل می‌دهند.

محبی با اشاره به تدوین سند راهبردی پژوهشگاه در سال ۱۴۰۰، گفت: این سند چشم‌انداز ما را برای تبدیل شدن به مرجع علمی آموزش و پرورش ترسیم کرده است و تحقق جایگاه ممتاز در بین پژوهشگاه‌های کشور را هدف قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد:  در این سند شش هدف کلان و ۱۸ هدف عملیاتی مشخص شده که از توسعه فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش تا ارتقای بهره‌وری و توانمندسازی نیروی انسانی را در بر می‌گیرد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش  از طراحی سامانه پایش و ارزیابی عملکرد خبر داد و افزود: این سامانه امکان رصد لحظه‌ای تحقق اهداف و پروژه‌های پژوهشی را فراهم کرده و به شفافیت و اثربخشی بیشتر فعالیت‌ها کمک می‌کند.

محبی در ادامه به برخی از اقدامات اخیر این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: بازنگری فرآیند بررسی طرح‌های پژوهشی، تشکیل شورای سیاستگذاری تحقیقات، تدوین آیین‌نامه هزینه‌کرد اعتبارات، ایجاد بانک جامع اطلاعات علمی تعلیم و تربیت و همکاری با دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی کشور از جمله آن‌ها است.

محبی با بیان این‌که چالش‌هایی همچون محدودیت ساختار، اختیارات و امکانات پژوهشگاه همچنان باقی است ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های وزیر آموزش و پرورش این موانع برطرف و مسیر تحقق اهداف پژوهشگاه هموار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار