مدیرکل انجمن اولیا‌ و مربیان وزارت آموزش و پرورش:

آموزش‌و‌پرورش ‌به‌دنبال مشارکت فعال است/ ضرورت همراهی خانواده‌ها و ‌محله با برنامه‌های ‌مدرسه

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رسالت اصلی و بنیادین مدرسه، تربیت است، گفت زمانی که سخن از بهره‌برداری از ظرفیت مدرسه برای ارتقای توانمندی‌های افراد محله به میان می‌آید، قطعاً این امر در صلاحیت ذاتی مدرسه قرار دارد؛ چرا که ذات مدرسه، آموزش و تربیت است.

کد مطلب: ۱۶۰۵۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌و‌پرورش ‌به‌دنبال مشارکت فعال است/ ضرورت همراهی خانواده‌ها و ‌محله با برنامه‌های ‌مدرسه

به گزارش خبرنگار پانا؛ مراسم رونمایی طرح سلام (سلامت اجتماعی محله‌محور) صبح امروز با حضور سید‌جواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مدرسه استثنایی بهشتی برگزار شد. عاطفه‌سادات مدبرنژاد در این آیین گفت: شاید یکی از موارد مهمی که در اینجا باید مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد، کلیدی‌ترین عبارت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. این عبارت به وضوح بر این موضوع تأکید دارد که؛ مدرسه به مثابه کانون تربیتی محله شناخته می‌شود.

مدبرنژاد ادامه داد: این دیدگاه، بارها مورد تأکید قرار گرفته است. بر اساس آن، مدارس صرفاً مکانی برای آموزش نیستند؛ بلکه فضاهایی هستند که به عنوان کانون تربیتی و بستری برای شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان و فرزندان عزیز شما، در ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، عمل می‌کنند.

وی افزود: قطعاً زمانی که از تربیت سخن می‌گوییم، عوامل متعددی در شکل‌گیری شخصیت و رشد فرزندان ما دخیل هستند. این عوامل از خانواده به عنوان اصلی‌ترین کانون تربیت، تا مدرسه به عنوان رسمی‌ترین کانون تربیت‌ و همچنین محله به عنوان یکی از تأثیرگذارترین کانون‌های تربیتی فرزندان ما، گسترده است. لذا، همسویی و هماهنگی میان تمامی عوامل مهم و موثر در تربیت فرزندان، یکی از ضروریات اساسی محسوب می‌شود.

مدبرنژاد اظهار کرد: مسلماً، طرح‌هایی که در این زمینه اجرا می‌گردند و در نهایت منجر به ارتقای سطح توانمندی افراد جامعه می‌شوند، بسیار ارزشمند هستند. از سویی دیگر، قرار گرفتن ظرفیت‌های محله و جامعه در اختیار مدرسه و در مسیر حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آن، می‌تواند حائز اهمیت و مثمر ثمر باشد.

وی افزود: طرح «سلام» نیز، از ابتدا که آغاز و کلید خورد، دقیقاً بر همین مبنا استوار بود. هدف اصلی که این طرح دنبال می‌کرد، همین موضوع را شامل می‌شد.

مدیر‌کل انجمن اولیا‌ و مربیان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در راستای تحقق این هدف، جلسات متعددی برگزار شد. جناب آقای دکتر حسینی، ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور، که ایده اولیه این طرح را مطرح فرمودند، پس از طرح ایده، تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد کردند.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه، منطقه چهار به عنوان پایلوت اجرایی طرح انتخاب شد. جلسات متعددی نیز به منظور تدوین یک دستورالعمل جامع برگزار شد؛ دستوالعملی که راهنمای انجام کار در مدارس باشد.

مدبرنژاد افزود: ما به عنوان مجموعه آموزش و پرورش، با آغوش باز پذیرا و کمک‌کننده به این طرح خواهیم بود. زیرا به اعتقاد ما، این طرح به تقویت و کمک به دستیابی به اهدافی که ما در آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم، منجر خواهد شد.

مدیر‌کل انجمن اولیا‌ و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رسالت اصلی و بنیادین مدرسه، تربیت است، گفت: زمانی که سخن از بهره‌برداری از ظرفیت مدرسه برای ارتقای توانمندی‌های افراد محله به میان می‌آید، قطعاً این امر در صلاحیت ذاتی مدرسه قرار دارد؛ چرا که ذات مدرسه، آموزش و تربیت است.

وی افزود: اگر توانمندی‌های افراد محله و خانواده‌ها ارتقا‌ یابد، بدون شک به طی شدن صحیح مسیر تربیتی فرزندان ما، فرزندان ایران اسلامی، کمک کرده و نتایج مثمر‌ثمری به دنبال خواهد داشت.

مدبرنژاد ادامه داد: از سوی دیگر، ما در آموزش و پرورش همواره به دنبال مشارکت فعال هستیم. قطعاً برای ما حائز اهمیت فراوان است که مشارکت خانواده‌ها و افراد محله را در برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدرسه داشته باشیم.

وی همچنین گفت: این طرح می‌تواند ما را در این زمینه به نحو مؤثری یاری رساند تا این شرایط مساعد فراهم شود و افراد محله و خانواده‌ها با ورود خود، ما را در حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های مدرسه یاری رسانند.

مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان افزود: ما نیز در کنار شما هستیم و ان‌شاءالله به پیشبرد صحیح این فرایند کمک خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار