معاون آموزش ابتدایی در آیین افتتاحیه طرح ملی «توانا»:
اجتماعات یادگیری معلمان بستر ارزشمندی برای تبادل تجربه، آموزش مهارتها و تغییر نگرشهاست
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه طرح ملی «توانا» در استان کرمانشاه تاکید کرد: اجتماعات یادگیری معلمان و مدیران با حضور بیش از ۲۰۰ هزار عضو، ظرفیت ارزشمندی است که اجرای این طرح تحولی را در سراسر کشور پشتیبانی خواهد کرد.

رضوان حکیمزاده در مراسم افتتاحیه طرح ملی «توانا» که بهصورت ویدئوکنفرانس از استان کرمانشاه برگزار شد، بر اهمیت توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس به عنوان محور اصلی تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور تاکید کرد.
وی اجرای طرح «توانا» را بخشی از برنامه تحولی دولت چهاردهم دانست و افزود: انتخاب مدرسه و کلاس درس به عنوان نقطه آغاز توسعه کشور یک تصمیم راهبردی است که آثار آن در نسلهای آینده بهوضوح دیده خواهد شد.
حکیمزاده با تشکر از حمایتهای رئیسجمهور و وزیر آموزش و پرورش در این مسیر ارزشمند، گفت: تمرکز بر آموزش و پرورش و توانمندسازی نیروی انسانی، بهویژه در دوره ابتدایی، تضمینکننده کیفیتبخشی و توسعه پایدار نظام آموزشی است.
وی در ادامه به محورهای اصلی تحول در طرح توانا اشاره کرد که شامل ایجاد محیطهای یادگیری گرم و تعاملی، استفاده از روشهای فعال و مشارکتی، بهرهگیری مؤثر از فناوریهای آموزشی، تغییر در سازماندهی کلاسها و تقویت تعاملات مثبت و مشارکتی میان دانشآموزان است.
معاون آموزش ابتدایی افزود: در عصر هوش مصنوعی و دنیای مجازی، اگر معلمان و مدیران نقشها و روشهای خود را بازتعریف نکنند، فاصله آنها با دانشآموزان افزایش خواهد یافت. فناوریها هرگز جای نقش تربیتی معلمان و مدیران را نخواهند گرفت.
وی در ادامه گفت: اجتماعات یادگیری معلمان و مدیران که بیش از ۲۰۰ هزار نفر عضو آن هستند، بستر ارزشمندی برای تبادل تجربه، آموزش مهارتها و تغییر نگرشهاست. مشارکت گسترده همکاران در جشنواره اصلاح روشهای آموزش نشان میدهد که این ظرفیت عظیم میتواند پشتوانه اصلی اجرای طرح توانا باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد که اجرای موفق طرح «توانا» با همکاری و همافزایی معلمان و مدیران سراسر کشور، زمینهساز تحولی بنیادین در آموزش ابتدایی باشد و نتایج آن بهویژه در استان کرمانشاه بهخوبی دیده شود.
ارسال دیدگاه