وزیر آموزش و پرورش در بازدید از دوره‌ تربیت مدرس «پیرامید» سازمان دانش‌آموزی کشور تاکید کرد :

سازمان دانش‌آموزی باید ۷۵۰ مربی راهبر ملی تربیت کند تا ضریب نفوذ برنامه‌ها افزایش یابد/ سازمان دانش‌آموزی می‌تواند راهبر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نشاط‌آور، حماسی و غنی باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش، در جریان بازدید از دوره‌ تکمیلی تربیت مدرس «پیرامید» سازمان دانش‌آموزی، با بیان اینکه مربیان این سازمان نقش اصلی در جریان‌سازی‌های فرهنگی، اجتماعی و هویتی برای دانش‌آموزان دارند، اعلام کرد: سازمان باید برای پیشبرد اهداف خود، تربیت ۷۵۰ مربی راهبر ملی را هدف‌گذاری کرده و برنامه‌های متنوع را از سطح ملی به استان و منطقه منتقل کند. وی همچنین بر لزوم خلاقیت، محتوای غنی و فعالیت‌های اثرگذار در مدارس و اجتماعات تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۶۰۳۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی باید ۷۵۰ مربی راهبر ملی تربیت کند تا ضریب نفوذ برنامه‌ها افزایش یابد/ سازمان دانش‌آموزی می‌تواند راهبر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نشاط‌آور، حماسی و غنی باشد

دکتر علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز در بازدید از دوره تکمیلی تربیت مدرس «پیرامید» که در سازمان دانش‌آموزی کشور در حال برگزاری است، با اشاره به روند اجرای این دوره‌ها، با قدردانی از تلاش‌های مربیان و مسئولان این مجموعه، نقش سازمان دانش‌آموزی را در تربیت نسل جوان بسیار مهم دانست و افزود: «این سازمان می‌تواند یکی از بهترین بسترهای آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش باشد؛ بستری که علاوه بر تقویت هویت ملی و دینی، مهارت‌هایی همچون تحرک، نشاط، همدلی و همکاری را به دانش‌آموزان منتقل می‌کند.»  

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر جایگاه مربیان در تأثیرگذاری بر فضای فرهنگی و اجتماعی مدارس و شهرها گفت: «یک مربی پرشور، با انگیزه و دارای مهارت‌های تخصصی می‌تواند اتفاقات متفاوتی در منطقه و استان خود رقم بزند. گاهی یک سرود، همایش یا حرکت نمادین خوب، تأثیرگذاری عمیق و گسترده‌ای در پهنه کشور ایجاد می‌کند.»  

وی با اشاره به نیاز کشور به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی «نشاط‌آور، حماسی و غنی» گفت: «جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگر به چنین برنامه‌هایی نیاز دارد. سازمان دانش‌آموزی می‌تواند پیشتاز این مسیر باشد اما برای تحقق این هدف، نیازمند خلاقیت، تفکر راهبردی و تربیت نیروهای مؤثر هستیم. به همین منظور باید ۷۵۰ مربی راهبر ملی آموزش ببینند تا هر یک در استان خود، این دوره‌ها را به‌صورت محلی برگزار و پوشش برنامه‌ها را گسترش دهند.»  

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از تمرکز بیش از حد فعالیت‌ها در سطح ملی، افزود: «باید برنامه‌ها به سطح استان، منطقه و مدرسه منتقل شوند. هرچه فعالیت‌ها محلی‌تر باشد، ضریب نفوذ و تأثیرگذاری بیشتر خواهد شد. برای نمونه، هر منطقه می‌تواند یک همایش بزرگ یاوران مقاومت برگزار کند که با محتوای قوی و جمعیت زیاد همراه باشد.»  

کاظمی با قدردانی از مربیان و اساتید حاضر در این دوره‌ها، گفت: «زمانی به موفقیت می‌رسیم که بتوانیم نیروی انسانی متخصص، ماهر و خلاق را تربیت و با برنامه‌ریزی دقیق، جریان‌سازی‌های فرهنگی اثرگذاری را در سراسر کشور ایجاد کنیم.»  

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار