معلمان؛ قافلهسالار نگاه تحولی در آموزش و پرورش
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد که ما باید بتوانیم کلاسهای درس را از فضای سنتی خارج کنیم و طرحی نو در ایجاد کلاسهای پویا و تعاملی دراندازیم.

رضوان حکیمزاده در همایش طرحها و برنامههای معاونت آموزش ابتدایی در تالار مرکزی رشت با اشاره به اهتمام دولت چهاردهم در مدرسهسازی گفت: مدرسهسازی مقدمه نگاه تحولی در نظام تعلیم و تربیت است چرا که این نگاه باعث تغییر در فضای یادگیری میشود.
وی با تبیین تفاوتهای بین نسلی در ایران امروز خاطرنشان کرد: درحالی که در نسل دانشآموزی گذشته مرجعیت تام با کتاب درسی و معلم بود ولی امروزه دانشآموزان با پرسشگری و جستجوگری به دنبال مسیرهای نوینی برای رسیدن به پاسخهای سوالات خویش هستند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مخاطرات ادامه شیوههای سنتی تعلیم و تربیت گفت: در چنین حالتی یادگیری پایدار و امکان بروز خلاقیتهای دانشآموزان امکانپذیر نیست و اگر دانشآموزان به این سیستم آموزشی تعلق خاطر نداشته باشند مرجعیت آموزش و پرورش تضعیف میشود.
حکیمزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن آغاز سال نو تحصیلی خاطرنشان کرد: به دنبال مهر متفاوت هستیم که در آن دانشآموزان با ورود به محیطی با نشاط حس تعلق داشته باشند.
وی با تأکید بر نقش تعیینکننده معلمان در فرآیند تعلیم و تربیت گفت: معلمان چون با ذهنها سر و کار دارند پیشران تغییرات هستند و در بسیاری از برنامههای تحولی آنان در وسط میدان هستند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زمانبر بودن تحولات در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نقطه درست تحول در جامعه است چرا که محصول ما انسانسازی است که نتایج توجه به این دانشآموزان در دهههای آینده مشخص میشود.
حکیمزاده با تأکید بر ضرورت دمیدن حس تعلق به میهن افزود: جنگ ۱۲ روزه در کنار تلخی هایش فرصتهایی را هم برای ترویج حس وطن دوستی ایجاد کرد که با چندین پویش هم امکانپذیر نبود.
ارسال دیدگاه