افتتاح اولین مرکز آموزش فناوریهای نوین هوش مصنوعی استان ایلام توسط معاون وزیر آموزش و پرورش
تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه در آیین افتتاح اولین مرکز آموزش فناوریهای نوین هوش مصنوعی استان ایلام گفت: پژوهشسراهای دانش آموزی مصداق بارز تنوعبخشی به محیطهای یادگیری هستند.

اولین مرکز آموزش فناوریهای نوین هوش مصنوعی در پژوهش سرای فرهیختگان شهر ایلام با حضور مصطفی آذر کیش؛ معاون آموزش متوسطه و حسین صادقی؛ رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی به بهرهبرداری رسید.
در این مرکز تولید نرم افزارهای شبیه ساز، آموزش استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و اتوماتیک سازی کارها در راستای کتب درسی جهت یادگیری عمیق مباحث و آموزش کد نویسی به دانش آموزان ارائه میشود.
آذرکیش در حاشیه این افتتاح و بازدید به نقش پژوهشسراهای دانشآموزی پرداخت و گفت: پژوهشسراهای دانشآموزی مصداق بارز تنوع بخشی به محیطهای یادگیری هستند.
وی از این مراکز به عنوان محلی برای ترویج فرهنگ پژوهش و نوآوری در بین دانشآموزان یاد و اظهار کرد: این مراکز نقشهای متعددی در توسعه علمی و فرهنگی دانشآموزان از جمله ترویج فرهنگ پژوهش ایفا میکنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پژوهشسراها محیطی مناسب برای آشنایی دانشآموزان با فرآیندهای پژوهشی و علمی فراهم میکنند و به آنها کمک میکنند تا با شیوههای تحقیق و نوآوری آشنا شوند و در این مراکز با برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی، دانش آموزان مهارتهای لازم برای انجام پژوهشهای علمی را بیاموزند.
وی ادامه داد: این مراکز میتوانند پل ارتباطی میان دانشآموزان و دانشگاهها، پژوهشگاهها و صنعت باشند و به انتقال دانش و تجربیات کمک کنند.
معاون آموزش متوسطه در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: پژوهش سراها با تشویق دانشآموزان به پرسشگری و تفکر انتقادی به پرورش افرادی خلاق و مبتکر کمک می کنند و با توجه به این نقشها، پژوهشسراهای دانشآموزی میتوانند به عنوان نهادهای مؤثر در ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه و پرورش نسل آینده دانشمندان و پژوهشگران عمل میکند.
آذرکیش در ادامه حضور در پژوهشسرای فرهیختگان ایلام از کارگاه های مختلف دیدن و با اساتید و دانش آموزان حاضر در این کارگاهها به گفتوگو پرداخت.
زینی وند مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در جریان این بازدید گزارشی از روند فعالیت ها و برگزاری کلاس های متنوع در مقاطع مختلف تحصیلی را به معاون آموزش متوسطه ارائه داد.
ارسال دیدگاه