معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با پانا:
آموزش و پرورش در مسیر ایجاد تحولی بنیادین در فرآیند یاددهی و یادگیری است
خانوادهها محیطی آرام و امن را برای حمایت از فرزندان خود در زمان امتحانات پایان سال تحصیلی فراهم کنند
تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت وزارت آموزش و پرورش با هدف تحقق عدالت آموزشی، از طریق ارتقای توانمندی معلمان و بهینهسازی مدیریت آموزشگاهی، در صدد ایجاد تحول بنیادینی در فرایند یاددهی و یادگیری است.

سیدمصطفی آذرکیش در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «پیگیری مطالبات آقای رئیسجمهور در زمینه توسعه عدالت آموزشی، در محور تحول فرایند یاددهی و یادگیری، بر دو اساس استوار است؛ اول، تحول در کلاس درس از طریق ارتقای توانمندیهای حرفهای و تخصصی معلمان و دوم، تحول در مدیریت آموزشگاهی با اجرای الگوی مدرسه تراز صنعت است.»
آذرکیش ادامه داد: «در این راستا، دبیرخانههای راهبری کشوری، که تعداد آنها به ۷۴ دبیرخانه میرسد و سرگروههای آموزشی ما در سراسر کشور، مخصوصاً در دوره متوسطه اول و دوم نظری، در هفتههای اخیر آموزشهای لازم را دریافت کردهاند.»
وی ادامه داد: «ما بهمنظور پیگیری این آموزشها، وبینارهای توسعه حرفهای معلمانمان را در فضای مجازی و با بستر شاد آغاز کردهایم. بهطور ویژه، پایلوت این برنامه در شهر قدس اجرا شده و تقریباً تمامی واحدهای آموزشی تحت پوشش طرح قرار گرفتهاند. در سرتاسر کشور نیز این برنامه به مرور در قالب گامهای تعریف شده در حال اجراییشدن است.»
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه یکی از اولویتهای اصلی ما در کنار دیگر ماموریتهایمان؛ آمادهسازی برای برگزاری با کیفیت امتحانات نهایی است، اظهار کرد: «از خانوادههای محترم نیز تقاضا داریم که محیطی آرام و امن را برای حمایت از فرزندان خود در زمان امتحانات پایان سال تحصیلی فراهم کنند.»
وی همچنین گفت: «وزارت آموزش و پرورش نیز تمام تلاش خود را برای برگزاری مطلوب آزمون نهایی به کار گرفته است. توسعه عدالت آموزشی که به آن اشاره شد، با قید فوریت و پیگیری بسیار جدی در حال انجام است.»
ارسال دیدگاه