طرح اعطای تسهیلات بانک صادرات به ناشران کتاب و نویسندگان عملیاتی می‌شود

تهران(پانا) - اجرای طرح اعطای تسهیلات به اهالی قلم از فردا توسط بانک صادرات آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۴۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح اعطای تسهیلات بانک صادرات به ناشران کتاب و نویسندگان  عملیاتی می‌شود

به گزارش مهر، طبق تفاهمنامه همکاری که مؤسسه خانه کتاب و بانک صادرات ایران به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امضا کردند، بنا شده بود تسهیلاتی برای اهالی قلم در نظر گرفته شود.

پرداخت وام قرض‌الحسنه تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان برای اهالی قلم یعنی ناشران، نویسندگان، مترجمان و دست‌اندرکاران حوزه کتاب و همچنین اعطای تسهیلات به کارکنان مؤسسه خانه کتاب و زیرمجموعه‌هایش از جمله موارد مهم تفاهمنامه امضاشده بودند. به گفته مسئولان بانک صادرات، بنا شد تسهیلات ١٠٠ تا ٥٠٠ میلیون ریالی در قالب عقدمرابحه در اقساط ٣٦ تا ٤٨ ماهه با شرایط مناسب به ناشران و اهل قلم پرداخت شود.

طبق سخنانی که نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب و مسئولان این نهاد فرهنگی داشته‌اند، بخشی از این تفاهمنامه و تسهیلات درنظر گرفته‌شده در آن، برای رفع مشکلات مالی ناشران، افزایش امکانات و فضای کتابفروشی‌ها در نظر گرفته شده است. بنابراین طبق گفته‌های حسینی‌پور در شرایط گرانی کاغذ و فشارهای ناشی از آن، ناشران و کتابفروشان از مخاطبان اصلی این تسهیلات هستند.

طی پیگیری‌ها بناست عملیاتی‌شدن طرح مذکور از فردا یکشنبه ۹ تیر آغاز شود. با توضیحاتی که مسئولان بانک صادرات به مهر دادند، اهالی قلم و مخاطبان اصلی تسهیلات مذکور می‌توانند با مراجعه به خانه کتاب و دریافت معرفی‌نامه برای دریافت تسهیلات به شعبه بانک صادراتی که برای این کار در نظر گرفته شده، مراجعه کنند.

شعبه مورد نظر بانک صادرات، ویژه این طرح در نظر گرفته شده و طبق گفته مسئولان بانک صادرات، برای راحتی اهالی قلم، شعبه‌ای است که نزدیک خانه کتاب باشد. به این‌ترتیب اهالی قلم می‌توانند به بانک صادراتِ شعبه چهارراه کالج مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار