اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای ایران مصمم است

تهران (پانا) - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه بعد از دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بار دیگر بر تصمیم اتحادیه اروپا برای حفط توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۷۳۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای ایران مصمم است

به گزارش رویترز، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که از دیدار علی اکبر صالحی و فدریکا موگرینی منتشر کرد، نوشت که اتحادیه اروپا به همان اندازه برای حفظ توافق هسته‌ای مصمم است که برای دیگر توافق‌های بین‌المللی و این توافق را کلید امنیت اروپا و منطقه می‌داند.

در این بیانیه تأکید شده است که موگرینی در جریان این دیدار از نگرانی اتحادیه اروپا از اقدامات منطقه‌ای ایران نیز سخن گفت.

به گزارش پانا،‌ رئیس سازمان انرژی اتمی در راس هیاتی بلند پایه جهت شرکت در سومین سمینار همکاری‌های هسته‌ای بین‌المللی ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل به سر می برد.

علی اکبر صالحی شب گذشته با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد. در این دیدار علاوه بر موضوع برجام، درخصوص تحریم‌های غیر‌قانونی آمریکا از جمله قرار دادن مرکز نظام ایمنی هسته‌ای و شرکت تامین‌کننده رادیو داروها برای کشور، مذاکره و صحبت شد و دو طرف این گونه اقدامات را غیر قابل قبول قلمداد کردند.

صالحی در سخنرانی خود در سمینار همکاری‌های هسته‌ای ایران و اروپا به اروپا هشدار داد که در صورت عمل نکردن به تعهدات بر اساس برجام، عواقب شومی در انتظار این توافق خواهد بود.

صالحی دیشب بروکسل را به مقصد وین جهت شرکت و سخنرانی در کنفرانس وزیران علوم و فناوری هسته‌ای ترک خواهد کرد.

این کنفرانس با حضور کلیه اعضای آژانس، از جمله بیش از 30 وزیر، از روز چهارشنبه به مدت سه روز برگزار می‌شود.

آخرین تحولات مربوط به کاربردهای علوم و فناوری در حوزه هسته‌ای و همچنین اقدامات و برنامه‌های آژانس در این حوزه مهم‌ترین موضوعاتی است که مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در این کنفرانس، وزرا بیانیه‌ای را نیز صادر خواهند کرد.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی علاوه بر سخنرانی در این کنفرانس، با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار