در گردهمایی معاونین پژوهش و برنامه‌ریزی و توسعه منابع ادارات کل مطرح شد

تقویت تعامل سازمان پژوهش و پژوهشگاه مطالعات با استان‌ها و مدارس

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر اهمیت ارتباط جدی‌تر سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با استان‌ها تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تقویت تعامل سازمان پژوهش و پژوهشگاه مطالعات با استان‌ها و مدارس

علی لطیفی در گردهمایی معاونین پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع و پشتیبانی و رؤسای گروه‌ تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، با اشاره به حذف معاونت پژوهشی از ساختار استان‌ها در سال‌های گذشته گفت: این تغییر ساختاری باعث شد که بخش اجرایی سازمان پژوهش در استان‌ها تضعیف شود و همزمانی این اتفاق با بروز کرونا موجب کاهش تعاملات سازمان پژوهش با بدنه استان‌ها شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اهمیت مسئله پژوهش و ماموریت‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، اظهار امیدواری کرد نشست‌هایی از این دست بتواند به تقویت تعاملات دو سویه و امتداد استانی فعالیت‌های سازمان بخصوص در بازه زمانی کنونی کمک کند.

وی یکی از سیاست‌های کلی سازمان پژوهش در دوره جدید را تقویت ارتباط و تعاملات با بدنه استان‌ها بر شمرد و افزود: در حال حاضر بخشی از طراحی که ما نسبت به برنامه‌درسی در دست انجام داریم این است که در تلاشیم یک نسخه برنامه درسی متناسب با مدرسه را آماده کنیم که به تفکیک هر دوره، انتظارات قابل انجام توسط مدارس را در اختیار آن‌ها قرار دهیم. یعنی نسخه‌ای ترجمان شده از آنچه در عرصه اقدام و عمل، مبتنی بر سند تحول و برنامه درسی ملی باید در مدرسه انجام شود را به مدرسه بدهیم.

لطیفی تاکید کرد: در دوره جدید به تعامل و ارتباط با مدرسه توجه داریم که تحقق این مهم نیازمند مشارکت و تعامل جدی با استان ها است.

وی با اشاره به تعامل خوب در سطح ستاد بین سازمان و سایر معاونت‌ها و قدردانی از دیدگاه‌های معاونت‌ها در حوزه اجرای برنامه درسی به ویژه دیدگاه معاون پرورشی درباره ضرورت تعریف فعالیت‌های پرورشی در راستای برنامه درسی گفت: این دیدگاه بسیار با ارزش است، زیرا می‌دانیم که بخش مهمی از آنچه باید در ساحت‌های فرهنگی، تربیتی، هنری و ورزشی رخ ‌دهد، در فضای محدود کلاس درس و کتاب قابل تحقق نیست. معتقد هستیم که همه فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در سطح مدرسه باید متناسب و در امتداد با برنامه درسی و نگاه‌های تحولی اسناد باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به نگاه هم‌افزایی در تحقق مأموریت‌های این سازمان، ابراز امیدواری کرد که به واسطه اصلاح‌هایی که در برنامه درسی و محتوای کتب آموزشی با مشارکت معلمان و دغدغه‌مندان نظام آموزش و پرورش صورت می‌گیرد؛ رویه‌ها و فرآیندها بهبود یافته و تحولات به بهترین نحو رقم خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار