مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

غربت «میرزا کوچک» بعد از یک قرن همچنان ادامه دارد

رشت (پانا) - حجت الاسلام مهدوی گفت حرکت میرزا نه تنها یک نهضت اسلامی بود بلکه یک مهندسی برای تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت است.

کد مطلب: ۱۲۳۵۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
غربت «میرزا کوچک» بعد از یک قرن همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام سعید مهدوی در کارگاه آموزشی تبیین و تبلیغ نهضت جنگل برای روحانیون گیلان با اشاره به نقش روحانیون در دفاع از مردم و وطن در طول تاریخ گفت: میرزا کوچک‌خان روحانی بود که هرگز خود را به اعتباریات محدود نکرد و فراگیری درس عملی از قرآن را به سایر مقامات ترجیح داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان میرزاکوچک خان را افتخار ایران و انسان‌های آزاده دانست و افزود: گیلان به خود افتخار کرده و می‌بالد که عالم مجاهدی همچون میرزا از این دیار در مقابله با ظلم ایستاد و بر تکلیف الهی اصرار کرده و آن را تحقق بخشید.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی میرزاکوچک خان جنگلی تصریح کرد: صبر فردی و جمعی، مرزبانی از حریم الهی و ارزش‌ها، عدم توجه به مقامات دنیوی و زد و بندهای سیاسی از ویژگی‌های مهم میرزاست که به دنبال تقوای الهی، مجاهدت و مبارزه کرد و سرانجام کارش به غربت کشیده شد.

مهدوی با اشاره به اینکه غربت میرزاکوچک که همچنان بعد از یک قرن ادامه دارد، با بیان اینکه ثمره مجاهدت و صبر علما غربت است ادامه داد: غربت میرزا کوچک به حدی است که بسیاری وی را که یک اسلام‌خواه و مجاهد فی سبیل الله بود و به راه و منش سیدالشهدا (ع) اقتدا کرده بود را با قرائت کمونیستی و سوسیالیستی مطرح می‌کنند.

وی تلاش نظام سلطه در یک قرن اخیر به‌منظور تحریف تاریخی هویت میرزا را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: حرکت میرزا نه تنها یک نهضت اسلامی بود بلکه یک مهندسی برای تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان رسالت مبلغین و روحانیت در معرفی شخصیت میرزا را سنگین برشمرد و خاطرنشان ساخت: باید این نهضت دینی و ولایی را به خوبی شناخته و به جامعه به‌ویژه جوانان انتقال دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار