مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶ درباره اجرای طرح واکسیناسیون فرهنگیان؛

فرهنگیان با دریافت واکسن، بدون مخاطره در سال تحصیلی جدید در مدارس حضور خواهند یافت

تهران( پانا ) - مصطفی پالیزدار، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶ ضمن بیان اهمیت زدن واکسن کووید ۱۹، حضور همکار فرهنگی را که در طرح واکسیناسیون شرکت نکند در مدارس غیر ممکن دانست.

کد مطلب: ۱۲۰۵۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان با دریافت واکسن، بدون مخاطره در سال تحصیلی جدید در مدارس حضور خواهند یافت

مصطفی پالیزدار، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶ تهران، در رابطه با تمهیدات واکسیناسیون کووید ۱۹ فرهنگیان منطقه به پانا گفت: «این طرح از شنبه آغاز شد و مسئولیت آن به مدیران مناطق آموزش و پرورش واگذار شد. دانشگاه های علوم پزشکی ایران و تهران هر کدام با سلایق و رویه خودشان پیش رفتند. برای منطقه ما محلی را انتخاب کردند که این جانب شخصا به آن محل مراجعه کردم؛ فضای فیزیکی و فرهنگی آن را مناسب همکاران ندیدم، بنابراین با همکاری دکتر سلمانی رئیس پایگاه بهداشت جنوب، درمانگاه شهدای علی آباد را برای تزریق واکسن انتخاب کردیم. علاوه بر این مرکز، پرسنل درمانگاه پاس نیز برای پیشبرد کار، همکاری های لازم را با ما به عمل آوردند. در این طرح حدود ۳۰۳۰ نفر از همکاران فرهنگی منطقه واکسینه خواهند شد.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶، درباره همکارانی که بنا بر دلایلی نتوانستند واکسن بزنند اذعان کرد: «غیبت همکاران به دو صورت موجه و غیر موجه است؛ غیر موجه کسانی هستند که در تهران بنا بر دلایلی حضور ندارند که ما با فراخوان، تلاش می کنیم تا در ایام باقی مانده جهت تزریق واکسن حضور یابند. بعضی از همکاران نیز به دلیل بیماری غیبت موجه دارند؛ با تجمیع و معرفی آن ها به وزارت بهداشت روند تزریق واکسن را برای آن ها نیز مهیا می کنیم. جای هیچ گونه نگرانی برای این عزیزان وجود ندارد. همکاران مدارس غیر انتفاعی و پیش دبستانی نیز با تایید مدیر مدرسه، در الویت واکسن زدن قرار خواهند گرفت.»

پالیزدار، در رابطه با بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید افزود: «همکاران با دریافت دُز دوم واکسن کووید۱۹ بدون دغدغه و مخاطره در مدارس حضور خواهند یافت. فعالیت حضوری و فیزیکی معلمان و دانش آموزان در مدارس یک اجماع جهانی است؛ همه کشورها، سازمان علمی و فرهنگی یونسکو و آموزش و پرورش تمام کشورها متفق القولند تا مدارس بازگشایی شوند؛ مدارس باید باز باشد تا اثرات خودش را بر نونهالان، دانش آموزان، کودکان، نوجوانان و جوانان بگذارد. بنابراین هیچ جایگزینی جز مدرسه و معلم برای دانش آموزان وجود ندارد.»

مصطفی پالیزدار، درباره نگرانی اولیا به علت درگیر شدن کودکان در سنین مختلف به کرونا، حضور دانش آموزان در مدارس و شرایط واکسیناسیون آن ها گفت: «طبق نظر متخصصان بیماری های عفونی؛ کودکان و نوجوانان به علت این که ویروس کمتری نسبت به بزرگسالان در بدنشان وجود دارد؛ درصد ابتلای آن ها به کرونا نسبت به بزرگسالان بسیار اندک است؛ اما برای رفع نگرانی ها، اولویت دوم ما بعد از واکسیناسیون همکاران، می تواند واکسینه شدن دانش آموزان باشد. دانش آموزان با بسترسازی مناسب و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در مدارس حضور می یابند و خانواده ها را از نگرانی در می آورند. دانش آموزان، معلمان و اولیا دلشان برای مدرسه تنگ شده، اولیا سختی های عدم حضور در مدارس را سال قبل به خوبی درک کردند. همکار فرهنگی اگر در طرح واکسیناسیون شرکت نکند، به هیچ عنوان در مدرسه حضور نخواهد یافت. این طرح یک بحث شخصی نیست، بلکه اجتماعی است. کسی که در اجتماع حضور پیدا می کند باید ایمنی اجتماعی هم داشته باشد.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶، در پایان ضمن رضایت از روند رو به پیشرفت طرح واکسیناسیون کووید ۱۹، از مصطفی سلیم خانی معاونت پرورشی و تربیت بدنی، مریم قربانی، کارشناس بهداشت و سلامت، فاضل امور بانوان و دیگر همکاران، عوامل و پرسنل درمانگاه شهدای علی آباد، دکتر علاقی که بستر مناسبی را برای حضور همکاران فراهم کردند؛ تشکر و قدر دانی کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار