رییس‌ کمیته محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اعلام کرد:

بوستان‌های بزرگ‌مقیاس باید برنامه‌ای پنج ساله داشته باشند

تهران (پانا) - رییس‌ کمیته محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: پارک‌های بزرگ مقیاس باید برنامه‌ای پنج ساله داشته باشند و برنامه‌ها درباره موضوعاتی نظیر وضعیت اکولوژیک، بازپیرایی فضای سبز، HSE و... مشخص باشد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بوستان‌های بزرگ‌مقیاس باید برنامه‌ای پنج ساله داشته باشند

به گزارش گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران، سید آرش حسینی میلانی امروز با همراهی علی‌محمد مختاری و معاونان سازمان بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری از بوستان‌های ساعی، پیروزی، بسیج و بعثت بازدید کرد و مسائل و مشکلات این بوستان‌ها را مورد بررسی قرار داد.

حسینی میلانی ابتدا از پارک ساعی بازدید کرد و وضعیت آبیاری فضای سبز، بهسازی مبلمان شهری، جایگزینی گونه‌های بومی و مقاوم در برابر کم‌آبی، وضعیت HSE پارک، روشنایی، ایمنی زمین بازی کودکان و وضعیت سرویس‌های بهداشتی این بوستان را مورد بررسی قرار داد.

این عضو شورای شهر در این بازدید، بر مرمت معابر، پلکان‌ها، مبلمان و تاسیسات پارک ساعی تاکید کرد و خواستار تسریع در بازپیرایی این پارک شد.

وی از مدیران پارک ساعی خواست هرچه زودتر گزارشی را در مورد وضعیت بهره‌برداری این بوستان به کمیته محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.

حسینی میلانی در ادامه این بازدیدها، به بوستان پیروزی در منطقه ۱۳ شهرداری تهران رفت و مسائل و مشکلات این پارک را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری بر ایمن‌سازی مسیرهای زیر پوشش دکل‌های برق که از این بوستان عبور می‌کنند، تاکید کرد و از مدیران این پارک خواست با نصب علایم ایمنی و انجام اقدامات HSE بر ایمن‌سازی بوستان پیروزی بیفزایند.

این عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بررسی نحوه آبیاری و منابع تامین آب بوستان پیروزی، تهیه برنامه جامع بازپیرایی فضای سبز این بوستان را ضروری دانست.

وی ضمن بررسی وضعیت روشنایی این بوستان، از کتابخانه مستقر در بوستان پیروزی دیدن کرد.

این عضو شورای شهر همچنین از شهرداری منطقه ۱۳ خواست گزارشی از وضعیت بهره‌برداری و مراجعه‌کنندگان پارک پیروزی را به کمیته محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر ارسال کند.

حسینی میلانی در ادامه به بوستان بسیج در منطقه ۱۴ رفت. او در ابتدا وضعیت نگهداری فضای سبز و نحوه تامین منابع آبی این بوستان را مورد بررسی قرار داد و بر مناسب‌سازی این بوستان برای استفاده گروه‌های مختلف به ویژه معلولان از آن تاکید کرد.

رییس‌ کمیته محیط‌ زیست و خدمات شهری با ضروری دانستن استفاده از انرژی خورشیدی در بوستان بسیج، بازگشایی و تسریع در ساخت و مرمت شهر بازی مستقر در این بوستان را مطرح کرد.

حسینی میلانی از مدیران بوستان بسیج خواست تا با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران اقدام به مرمت تندیس مرکزی پارک کنند. وی همچنین بر بهبود مسیر دوچرخه‌سواری در این پارک تاکید کرد.

این عضو هیات رییسه شورای شهر در ادامه به بوستان بعثت در منطقه ۱۶ رفت. در این بازدید که پیمان پورنصر- شهردار منطقه ۱۶ - نیز حضور داشت، بر انجام اقداماتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری تهران تاکید شد.

بازپیرایی فضاهای سبز، ارایه شناسنامه درختان، پایش وضعیت چنارهای موجود و مرمت معابر و مبلمان پارک از جمله موضوعاتی بودند که حسینی میلانی در بازدید از بوستان بعثت مورد بررسی قرار داد.

حسینی میلانی در پایان بازدیدها، بازنگری در نظام بهره‌برداری پارک‌ها را مهم دانست و گفت: بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری جزو دارایی‌های سبز شهر هستند و باید تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری بر حفظ بهینه آن‌ها باشد.

وی با تاکید بر ضرورت انجام آبیاری فضاهای سبز براساس استانداردها و کاشت گونه‌های گیاهی بومی اظهارکرد: پارک‌های بزرگ مقیاس باید برنامه‌ای پنج ساله داشته باشند که در این سند، برنامه‌های آن‌ها درباره موضوعاتی نظیر وضعیت اکولوژیک، بازپیرایی فضای سبز، HSE و... در بازه زمانی پنج ساله مشخص باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار