سخنگوی شورای شهر تهران در تذکری به شهردار؛

چرا به بهانه انتخابات از انتشار اخبار شورا در همشهری ممانعت می‌کنید؟

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران با ارایه تذکر به شهردار تهران و بیان اینکه به بهانه انتخابات از انتشار اخبار شورا در همشهری ممانعت می‌شود، گفت شهردار تهران نمی‌تواند و نباید مخل جریان آزاد اطلاعات در روزنامه همشهری شود.

کد مطلب: ۱۱۷۸۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
چرا به بهانه انتخابات از انتشار اخبار شورا در همشهری ممانعت می‌کنید؟

علی اعطا روز سه شنبه در جریان دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورا با ارائه تذکری به شهردار تهران اظهار کرد: اخیراً مطلع شدم که با دستور شهردار تهران با دستاویز شائبه تبلیغات انتخاباتی در انتشار مباحث صحن شورا از قبیل برخی نطق ها و تذکرها در روزنامه همشهری، محدودیت‌های اعمال شده است.

وی تاکید کرد: طبیعی است که آنچه شورا در ماه‌های پایانی در قالب نطق های انتقادی، تذکر و پیگیری مطرح خواهد کرد، به این منظور است که نتیجه اقدامات، تلاش‌ها و تغییر رویه‌ها در اداره امور شهر را بررسی و دنبال کند.

وی گفت: به طور حتم در ماه‌های پیش رو مباحث انتقادی در صحن شورا بیشتر می شود و آنچه طی چهار سال توسط اعضای شورا دنبال شده است با جدیت بیشتری و با ادبیات منتقدانه و دغدغه مندی های بیشتر در صحن، مطرح خواهد شد تا شاید بتوان از اجرا و تحقق مصوبات پارلمانی مانع زدایی کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همشهری رسانه شهر و مدیریت شهری است و ایجاد محدودیت وقتی در انعکاس محتوا و مطالب صحن با بهانه انتخابات، ۲ برداشت ایجاد می شود، گفت: خوشبینانه این است که شهردار محترم به شیوه اشتباه و با تحلیل غلط به استقبال زودهنگام انتخابات رفته اند ‌.

وی افزود: آیا نتیجه بررسی صلاحیت ها مشخص شده است که افراد، رسماً وارد رقابت انتخاباتی شده باشند تا به این بهانه در مسیر انعکاس مباحث صحن در روزنامه مدیریت شهری مانع ایجاد شود؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مطالب ماه های پایانی شورا، جهت پیگیری نتایج ۴ ساله نکات بسیار مهمی می توان یافت، اظهار داشت: در حدی که در طرح پیشنهادی که اخیراً به تصویب شورا رسیده است، شهردار تهران ملزم به ارائه گزارش عملکرد چهار ساله در صحن علنی شورا در ماه‌های پیش رو شده اند.

اعطا با اشاره به برداشت دوم از محدودیت انتشار اخبار صحن شورای شهر در روزنامه همشهری عنوان کرد: برداشت دیگر این است که در شرایطی که در ماه‌های پایانی به دلیل اهمیت پیگیری تلاش‌ها و نتایج مصوبات شورا، به طور طبیعی تذکرات به جناب شهردار و مدیران ارشد شهرداری، احتمالاً افزایش خواهد داشت و مطالبه دستاوردها جدی تر مطرح خواهد شد، تاب انعکاس مطالب منتقدانه در روزنامه همشهری وجود ندارد.

وی تاکید کرد: آیا به بهانه انتخابات قرار است مانع جریان آزاد اطلاعات و مباحث مهم ماه‌های پایانی در رسانه اصلی شهر شویم؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که دستاورد شورای پنجم دستاورد کلیات مدیریت شهری است، اظهار داشت: اما اگر مصوبه‌ای بر زمین مانده است باید توضیحات شفاف در خصوص آن ارائه شود.

به گفته وی، مطالبه توضیح، اصلاح اشکالات و نواقص و کارکردها و در برخی موارد قصور و تقصیرها حق شهروندان و تکلیفی بر عهده نمایندگان آنها در شورا است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر به جای شهردار محترم تهران بودم؛ در شرایطی که همکاران ما در بدنه شهرداری از جان خود برای اداره این شهر مایه گذاشتند، به جای اخلال در انعکاس مناسب مباحث شورا در روزنامه همشهری، از فعالیت مدیرانی که اقداماتشان شائبه فعالیت انتخاباتی است، ممانعت می‌کردم.

به گفته وی، شهردار تهران نمی‌تواند و نباید مخل جریان آزاد اطلاعات شود و اگر کاستی، قصور و تقصیری در تحقق اداره مردم در اجرا بوده است، توضیح دهند نه اینکه با اتخاذ چنین روش‌هایی در رساندن صدای نمایندگان مردم به مردم، آن هم در رسانه‌های که شأن نزول آن انعکاس مسائل این حوزه است، اخلال ایجاد کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم آقای شهردار یک سوزن به خود و بعد یک جوالدوز به شورا بزنند و از فعالیت آن دسته از مدیرانی ممانعت کنند که بر اساس پیش‌بینی‌های خود از دوره آینده، مشغول لابی های نامتعارف با کسانی هستند که تصور می‌کنند در تثبیت موقعیت آنان در آینده موثر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار