مبینا سبزه علی؛ نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی:

اولین گام، آگاه کردن جوانان در جامعه و اطلاع رسانی درباره سواد رسانه است

 تهران ( پانا) - یک نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی، عامل بیشترین آسیب های اجتماعی را فضای مجازی دانست که به خاطر فقدان سواد رسانه ای اتفاق می افتد و معتقد است علم و آگاهی نوجوانان امروز، آینده فردای این جامعه را تضمین می کند.

کد مطلب: ۱۱۷۱۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین گام، آگاه کردن جوانان در جامعه و اطلاع رسانی درباره سواد رسانه است

مبینا سبزه علی؛ عضو شورای دانش آموزی، عضو شورای منطقه و نیز نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی منطقه ۱۴ در گفت‌وگو با پانا گفت: مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، نهادی صنفی_مشورتی و زیر مجموعه سازمان دانش آموزی است که از سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرده است. این مجلس شامل: ۱۵۰ نماینده دختر و پسراست که در میان آنها ۴ نماینده از اقلیت های دینی ایران،۲ نماینده از مدارس خارج از کشور و ۲ نماینده از بین دانش آموزان با نیازهای ویژه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس دانش آموزی به مشکلات و مسائل جامعه دانش آموزی پرداخته می شود و نمایندگان به کمک مسئولان با پیگیری، سعی در رفع یا کمتر کردن این مشکلات دارند. در واقع این نمایندگان گوش شنوای قشر دانش آموزی هستند.

مبینا سبزه علی در مورد اهداف خود چنین گفت: از جمله اهداف من، پیشرفت نوجوانان است زیرا، علم و آگاهی نوجوانان امروز، آینده فردای این جامعه را تضمین می کند و با توجه به اهمیت بیانیه رهبری در گام دوم انقلاب، مخاطب قرار دادن جوانان و طرح نکات کلیدی در آن، از جمله توجه به پیشرفت های کشور در چهل سال گذشته است که مانع از ناامید شدن جامعه و جوانان است. این در حالی است که دشمن به دنبال تزریق این مسئله به جامعه است.

وی در ادامه سخنانش گفت: همچنین بیان اهدافی مثل لزوم تحقق عدالت اجتماعی، توجه به سبک زندگی ایرانی_اسلامی، رفع فقر و... که رهبری از جوانان دعوت کرده شانه های خود را زیر بار فشار تحقق این اهداف قرار بدهند.

سبزه علی، ادامه داد: اولین گام من آگاه کردن جوانان در جامعه و اطلاع رسانی درباره سواد رسانه است. نه تنها به دانش آموزان بلکه به تمامی سنین و اقشار جامعه، زیرا بیشترین آسیب های اجتماعی از فضای مجازی است که به خاطر فقدان سواد رسانه ای است.

وی بیان کرد: دومین گام من، پیدا کردن مهارت ها و استعدادهایی است که به هر دلیل تا به حال شکوفا نشده است و علاوه بر آن توانمندسازی مربیان در رشته های مختلف از جمله: فرهنگی، هنری، ورزشی و تربیتی است.

نماینده مجلس شورای دانش آموزی منطقه ۱۴ در آخر بیان کرد: اکنون در این مرحله از زندگی در آستانه ورود به دوران پر شور جوانی با استعانت از پروردگار در این جبهه قدم می گذارم. باشد که بتوانم نصیحت ها و رهنمودهای رهبر را جامه عمل بپوشانم.

خبرنگار دانش آموزان پانا، عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار