کرونا، بحرانی که به فرصت در بحث آموزش تبدیل شد

شیراز(پانا)- از نظر مدیر کل آموزش و پرورش فارس هر بحرانی دارای فرصت، تهدید و چالش هایی است که در ابتدا چالش و تهدیدهای آن دیده می‌شود اما این تهدید ها می‌تواند پتانسیل ها را بالفعل کند و تبدیل به دستاورد شوند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کرونا، بحرانی که به فرصت در بحث آموزش تبدیل شد

فرهاد اسماعیلی صبح امروز در همایش ملی آموزش در دوران همه‌گیری کرونا که به میزبانی آموزش و پرورش فارس در شیراز در حال برگزاری است، گفت: جوهره انسان‌ها در زمان مواجهه با بحران و چالش بروز می‌کند و انسان در این شرایط است که می‌تواند با خلاقیت دست به شکوفایی و خلق موقعیت‌های ناب بزند.
او با اشاره به اینکه در بحران کرونا، گستره همه‌گیری آن عرصه‌های مختلف اجتماعی، آموزشی و فرهنگی و سیاسی را تحت‌شعاع قرار داد ادامه داد: یکی از عرصه‌هایی که سراسر جهان در این شرایط با آن دست به گریبان بود بحث تعلیم و تربیت است.
اسماعیلی با تاکید بر موفقیت نظام آموزشی در مدیریت بحران کرونا اظهار کرد: دبیران خلاق و پویای ما در این ایام با هر ابزار و سطح دانشی اجازه ندادند آسیب‌های عمیق به بخش آموزش وارد شود و مقوله یادگیری و آموزش را ادامه دادند.
او اضافه کرد: معلم‌ها از ابتدای شروع کرونا به صورت خودجوش با تمام ظرفیت‌های وجودشان وارد عرصه آموزش شدند و فرصت‌ها و دستاوردهای حائز اهمیتی را به وجود آوردند.

او ادامه داد: بحران‌های غیرقابل پیش‌بینی همیشه وجود دارند، اما مهم تجربیاتی است که بدست می‌آید تا بتواند چراغی برای آینده باشد.
اسماعیلی گفت: در آموزش پرورش فارس همایشی طراحی شد با عنوان فرصت‌ها، چالش‌ها و دستاوردها که مورد توجه مسؤلان قرار گرفت.
او با ابراز امیدواری که در بخش گشایشی این همایش بتوانیم در نظام تعلیم و تربیت اثرگذار باشیم افزود: قدر‌دان معلمانی هستیم که با ارسال مقالات و پوستر و تجربیات خود در برگزاری همایش همکاری کردند که اگر این همکاری‌ها نبود، این همایش در حد یک نام باقی می‌ماند.
همایش ملی آموزش در دوران کرونا به میزبانی فارس در تاریخ سیزدهم و چهاردهم اسفند، روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در شیراز برگزار می‌شود.
محورهای این همایش شامل، فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای تربیت رسمی در فضای مجازی در دوران کرونا، شیوه‌های کیفیت بخشی به آموزش در فضای مجازی با تاکید بر آموزش در شبکه ملی شاد، آسیب شناسی برگزاری آموزش‌های مجازی از طریق شبکه ملی شاد، راهکارهای توسعه حرفه‌ای معلمان در بستر آموزش مجازی در دوران کرونا، چگونگی ایجاد شبکه‌های تعاملی معلمان به منظور ارتقای مهارت های حرفه ای آنها در فضای مجازی، برنامه ریزی درسی طراحی آموزش در دوران کرونا است.

در این همایش 18 مقاله و 4 تجربه زیسته برای سخنرانی و 125 مقاله و 31 تجربه زیسته به صورت پوستر برگزیده شده است.


خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار