نرم افزار انتخابات شورای دانش‌آموزی رونمایی شد

تهران (پانا) - آیین رونمایی از نرم افزار انتخابات شورای دانش‌آموزی صبح امروز ۵ آبان ماه با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مشاور وزیر و مسئول شبکه دانش‌آموزی شاد و مدیران کل این معاونت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
نرم افزار انتخابات شورای دانش‌آموزی رونمایی شد

علی رمضانی در ابتدای این رونمایی که به طور زنده از شادنمای معاونت پرورشی و فرهنگی پخش شد به الکترونیکی کردن‌ بیست و سومین دوره شورای دانش‌آموزی اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری در زمینه استفاده از فضای مجازی در حوزه پرورشی دغدغه داشته‌اند لذا در آموزش و پرورش کارگروه ویژه ای از اندیشمندان متخصص برای هدایت فعالیت‌ها در فضای مجازی تشکیل شد.

وی افزود: کانال‌های ویژه ای برای این اقدام انجام شد اما انتخابات شورای دانش‌آموزی را به طور همزمان در سراسر کشور برای اولین بار فردا در بستر شاد برگزار می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی ادامه داد: آموزش و پرورش در برگزاری این موضوع پیشرو است و این اپلیکیشن از ۳ مرحله از مدرسه تا مجلس دانش‌آموزی را پوشش می‌دهد تا از ظرفیت دانش‌آموزان استفاده کنیم.

علیرضا کاظمی نیز در این مراسم از تیم فنی شبکه شاد تشکر کرد و گفت: فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی باید در ریل‌های جدیدی طراحی شود ما هیچ فعالیتی را تعطیل نمی‌کنیم و در فضای مجازی دنبال می‌کنیم بسیاری از فعالیت‌ها نیز در بستری جدید انجام می‌شود.

به گزارش پانا، کاظمی گفت: اگر قرار باشد یک فعالیت در مدرسه نام ببریم که زیربنای فعالیت و اهداف متعالی تعلیم و تربیت باشد انتخابات شورای دانش‌آموزی است که نقش پذیری دانش‌آموزان را پوشش می‌دهد و هم ضریب نفوذ آنان را با ۲۲ انجمن در این شورا رقم می‌زند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تمرین و نهادینه سازی مشارکت، مسئولیت پذیری و روحیه اعتماد به نفس در دانش‌آموزان را در این انتخابات مهم دانست که دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد باید اپلیکیشنی طراحی شود که تمام انتخابات دانش‌آموزی در آن طراحی شود؛ این برنامه نیاز به زمان دارد.

سیدحسن الحسینی نیز در ادامه این مراسم اظهار امیدواری کرد با مدرسه محوری اختیارات شورا بیش از پیش شود و اثر عملی به دنبال داشته باشد. وی افزود: ما اکنون با روند روبه رشدی در شبکه شاد مواجه هستیم اکنون مصرف شبکه شاد حدود ۳۱۵ میگابیت در ثانیه است و ۵۰۰ هزار کلاس زنده در شاد داریم که امیدواریم بتوانیم کیفیت خوبی را در جهت تعاملی شدن آموزش و پرورش داشته باشیم‌.

در این مراسم از پوستر این نرم افزار رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار