نماینده ولی‌فقیه در یزد: توجه به کادرسازی در حوزه‌های مختلف افزایش یابد

یزد(پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه متاسفانه در طول ۴۰ سال گذشته به بحث کادرسازی آن چنان که باید توجه نشده گفت: توجه به این موضوع در حوزه‌های مختلف افزایش یابد.

کد مطلب: ۹۶۵۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی‌فقیه در یزد: توجه به کادرسازی در حوزه‌های مختلف افزایش یابد

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیرکل و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به اینکه خدماتی که ما انجام می‌دهیم اگر خالصانه و برای خدا باشد ارزشمند است اظهار داشت: اگر کاری کنیم ولی نیتمان خالص و برای رضای خدا نباشد، درست است که کار را انجام می‌دهیم ولی تاثیری که آن کار باید داشته باشد را نمی‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: همه باید دعا کنیم که خداوند متعال توفیق خدمت خالصانه را به ما بدهد و در این صورت است که کارمان ارزش کافی را به دست می‌آورد.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در ارتباط با مدیریت‌ها وجود دارد این است که هر کسی در هر پست و مقامی که هست بکوشد که با شناسایی دقیق نقاط ضعف و قوت، در راستای تقویت نقاط قوت و رفع ضعف‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

امام جمعه یزد مدیری را موفق دانست که هیچ زمانی در کار و حرکتش درنگ نکند و کارهایی که امروز را باید انجام دهد را به فردا نیاندازد به ویژه کارهایی که مربوط به امور مردم هست را به روز دیگر موکول نکند.

ناصری یزدی ادامه داد: مدیر خوب کسی است که از همه استعدادها استفاده کند و خودش به تنهایی اقدام به تصدی‌گری در حوزه‌های مختلف و انجام تمام امور نکند بلکه کارها را به افرادی واگذار کند که توان انجام آن را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: مدیری که اقدام به تصدی‌گری و انجام تمام امور می‌کند، فعالیتش قائم به فرد است و اگر چند روز و چند ماه آن مدیر نباشد، تمام کارها روی زمین می‌مانند.

وی عنوان کرد: در مقابل چنین مدیریتی، افرادی هستند که در فعالیت خود به صورت جدی به پرورش و توانمندسازی افرادی که در کنارش هستند می‌پردازد و برای زمانی که خودش نباشد با جدیت کادرسازی می‌کند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه متاسفانه بحث کادرسازی در طول سال‌های قبل در کشور به صورتی که باید انجام شود مورد توجه نبوده خاطرنشان کرد: اگر هر مدیر در مجموعه خود تجربه افراد که با وی کار می‌کنند را بالا ببرد و آموزش‌های لازم در حوزه مدیریتی را به وی بدهد، قطعا آن مجموعه هیچ زمان با مدیران ضعیف روبه‌رو نمی‌شود.

ناصری یزدی در ارتباط با بحث اشتغال جامعه تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اظهار داشت: الان امکان اینکه بخواهیم همه افرادی که بیکار هستند را به بدنه دولت وارد کنیم نیست و باید برای بحث اشتغال برنامه‌ریزی دیگری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: لازم است برای اشتغال افرادی که تحت پوشش این اداره کل هستند، ساز و کاری داشته باشیم که با همکاری اداره کار و همچنین فنی و حرفه‌ای، به آموزش افراد بپردازیم و طرح‌هایی که قابلیت اجرا در استان یزد دارد را به آنها معرفی کرده و با اعطای تسهیلات، زمینه شروع کار برای آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: به این صورت نه تنها بیکاری در بین این افراد برطرف می‌شود بلکه هر یک از آنها می‌توانند با کارآفرینی که به وجود می‌آورند، چند فرصت شغلی جدید هم ایجاد می‌کنند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه نباید منتظر کارها و پست‌های دولتی برای ایجاد اشتغال بود تصریح کرد: برخی از خانواده‌ها هم هستند که می‌توانند در منزل خود اقدام به ایجاد مشاغل خانگی و خرد کنند.

ناصری یزدی ادامه داد: الان زمانی است که به سراغ ایجاد فرصت‌های شغلی خارج از محیط اداری و دولتی برویم و استعدادهایی که در زمینه‌های مختلف تولیدی و فنی وجود دارد را شناسایی و در جهت استفاده بهینه از این استعدادها حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توجه به مسائل فرهنگی مرتبط با جامعه تحت پوشش بنیاد شهید تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی نباید به انجام یک برنامه روتین در طول سال خلاصه شود بلکه باید فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به صورت مداوم و پیوسته در طول سال انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار