سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

ایجاد سامانه به‌روزرسانی نیروی انسانی آموزش و پرورش تا 2 ماه آینده

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جلسات مکرر کمیسیون آموزش درباره موضوع کمبود معلم، اعلام کرد در حالی آموزش و پرورش با معضل کمبود معلم مواجه است که بر اساس گزارش سازمان امور استخدامی فقط ۶۰ درصد نیروهای آموزش و پرورش کار معلمی انجام می‌دهند.

کد مطلب: ۹۶۰۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد سامانه به‌روزرسانی نیروی انسانی آموزش و پرورش تا 2 ماه آینده

به گزارش خانه ملت، سیدحمایت میرزاده درباره خالی بودن برخی کلاس‌های درس با وجود عبور از نیمه مهرماه، عنوان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع کمبود نیروی معلم را با دستور کار "بررسی راهکارهای رفع کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش " در برنامه کاری خود قرار داد و این مسئله را به صورت جدی بررسی کرد.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر همنین مبنا مقرر شده که سامانه به روزرسانی نیروی انسانی به تفکیک جنس، رشته، مقطع، استان و شهرستان تا دو ماه آینده در آموزش و پرورش ایجاد و به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شود تا کمبودها در آموزش و پرورش احصا شود.

40 درصد نیروهای آموزش و پرورش در کادر اداری فعالیت می‌کنند

او ادامه داد: نکته نگران کننده در آماری بود که از سوی سازمان امور استخدامی در نشست کمیسیون آموزش ارائه شد که حاکی از این بود که فقط 60 درصد از نیروهای آموزش و پرورش به عنوان معلم مشغول به کار هستند و سایر نیروها در کادر اداری فعالیت می‌کنند.

میرزاده تصریح کرد: نیروهایی که به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند باید در مدارس برای تدریس به کار گرفته شوند نه اینکه از آن‌ها به عنوان کادر اداری استفاده شود.

او تأکید کرد: نباید به بهانه بخشنامه‌ای که در ابتدای انقلاب صادر شده و معروف به بخشنامه 230 آموزش و پرورش است، معلمان را در ادارات به کار گرفت و باید در نظر داشت که این بخشنامه برای موارد اضطرار بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: در نشستی که با مسئولان آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش برای بررسی راهکارهای رفع کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه داشتیم، از مسئولان این وزارتخانه درخواست شد برنامه‌هایی برای بازگشت معلمان به تدریس داشته باشند و حتی این مجوز وجود دارد، معلمی که در کادر اداری مشغول به کار است بتواند در برخی روزهای هفته سر کلاس برای تدریس حاضر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار