در نشست خبری جشنواره فیلم کودک و نوجوان مطرح شد

علیرضا تابش: اگر فیلم خوب نسازیم فرزندان‌مان مصرف کننده فیلم‌های خارجی خواهند شد

تهران (پانا) - دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان علت مشارکت نکردن آموزش و پرورش در تولیدات سینمای کودک و نوجوان را در تفاوت دیدگاه فعالان سینمای کودک و مدیران آموزش و پرورش عنوان کرد و از دستگاه تعلیم و تربیت کشور خواست نگاه بازتر و سعه صدر بیشتری در مواجهه با سینمای کودک و نوجوان داشته باشد.

کد مطلب: ۹۴۴۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا تابش: اگر فیلم خوب نسازیم فرزندان‌مان مصرف کننده فیلم‌های خارجی خواهند شد

نشست خبری سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان صبح امروز سه شنبه ۱۵ مردادماه ۹۸ با حضور علیرضا تابش دبیر و برخی مدیران و اعضای هیئت انتخاب جشنواره در بنیاد فارابی برگزار شد.

علیرضا تابش دبیر جشنواره سی و دوم بعد از تبریک روز خبرنگار درباره جایگاه امروز جشنواره و تاثیرگذاری آن در سینما اظهار کرد: امروز اهمیت کمیت تولید آثار در جشنواره جای خود را به کیفیت فیلم‌ها داده است که نتیجه تغییر سیاستگذاری در سازمان سینمایی خصوصا ریاست آن و به تبع آن تغییر دیدگاه در بنیاد فارابی است.

مسئولان جشنواره فیلم کودک و نوجوان خود را در رصد افکار عمومی حس می‌کنند

وی تاکید کرد: امروز مسئولان جشنواره فیلم کودک و نوجوان، شهرداری اصفهان و بنیاد فارابی خود را در اتاقی شیشه‌ای حس می‌کنند که هر حرکت آنها از طرف افکار عمومی رصد و درباره آن پرسش می‌شود.

تابش ادامه داد: برای اولین بار در کشور خدمات پروفایلینگ فیلم ها به فیلم های راه یافته به بخش ملی ارائه خواهد شد. همه فیلم های راه یافته به بخش مسابقه در یک کارگروه ویژه تحلیل اقتصادی می‌شود و نتایج به تهیه کنندگان ارائه خواهد شد. جلساتی که میان صاحبان اثر و دفاتر پخش پس از این مرحله برگزار خواهد شد نیز مکمل این خدمات هستند.

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان درباره بخش دانش‌آموزی این جشنواره گفت: امسال سومین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان با حضور ۶۰ فیلمساز نوجوان برگزار می‌شود. المپیاد با هدف پذیرش ایده‌های نوجوانان امسال میزبان ۹ نفر از پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان خواهد بود که امیدواریم همنشینی نوجوانان با کسانی که در راه تولید فیلم کودک و نوجوان مو سفید کرده اند سرچشمه ایده های جدید باشد.



تابش درباره نمایش فیلم های جشنواره در کشور گفت: گزیده فیلم‌ها همزمان با اصفهان در مراکز استانها و دو منطقه آزاد به نمایش درخواهد آمد.

جشنواره فیلم کودک و نوجوان نماد دیپلماسی عمومی ایران است
وی درپاسخ به سوالی درباره تاثیر تحریم ها بر جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان نماد دیپلماسی عمومی ایران خصوصا در زمانه ای است که دشمنان تلاش میکنند ایران‌هراسی را در ‌دنیا ترویج کنند.

دبیر جشنواره درباره انتخاب فیلم‌های امسال گفت: هیئت انتخاب امسال از چهره های جوان و متخصص برگزیده شدند و من به انتخاب آنها احترام می گذارم.

وی درباره فیلم علیرضا حاجی غلامی منتخب دوره پیشین جشنواره که امسال به جشنواره راه نیافت گفت: فیلم مورد بحث قبلا در شورای تولید فارابی مطرح شده بود که متاسفانه نتوانست نظر ما را جلب کند. بعد از ساخت فیلم هم دوستان با سعه صدر فیلم را دیدند اما اشکالات متن و فیلمنامه در فیلم تولیدشده هم وجود داشت. ما بیشتر به دنبال کیفیت فیلم هستیم.

از هر فیلمی حمایت نمی‌کنیم
تابش خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ما این است که به هر قیمتی فیلم نسازیم و از هر فیلمی حمایت نکنیم. ما شوراهای‌مان را جوان کردیم تا افکار و ایده های جدیدی برای کودک و نوجوان خلق کنیم. ما مشکل اکران فیلم کودک و نوجوان را برطرف کردیم و امسال فیلم های خوب سینمای کودک به طور منظم اکران می‌شوند. در سال ۹۷ پانزده فیلم کودک اکران شده است که فروش آن بالای ۲۳ میلیارد تومان بوده است.


دبیر جشنواره سی و دوم درباره در پاسخ به پرسش خبرنگار پانا که چرا جشنواره فیلم کودک و نوجوان و پیکره سینمای کودک در ترغیب آموزش و پرورش برای مشارکت و سرمایه گذاری در ساخت فیلم کودک و نوجوان موفق عمل نکرده است گفت: من مهم ترین علت این عدم موفقیت را در تفاوت نگاه ما فعالان سینمای کودک و نوجوان با دوستان‌مان در آموزش و پرورش می‌دانم. این دیدگاهها تا زمانی که به هم نزدیک نشوند انتظارات فیلمسازان و فعالان سینمای کودک و نوجوان از آموزش و پرورش برآورده نمی‌شود.

تابش در همین موضوع افزود: مهمترین مصرف کنندگان محصولات سینمای کودک و نوجوان دانش‌آموزان هستند و از طرفی اشتیاق بالایی برای ساخت فیلم در میان فعالان سینمایی وجود دارد. اگر ما فیلم خوب نسازیم، امروز فرزندان ما که به راحتی به فیلم های خارجی دسترسی دارند مصرف‌کننده محصولات آنها خواهند شد؛ درحالی که میدانم که اگر فیلم خوب ایرانی ساخته شود، برای مصرف کنندگان در ارجحیت است.

وی خاطرنشان کرد: تقاضای ما از آموزش و پرورش این است که نگاه بازتر و سعه صدر بیشتری به سینمای کودک داشته باشد. من همچنین از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همکاری با جشنواره خصوصا بخش المپیاد فیلمسازان نوجوان تشکر میکنم.

مدیر بنیاد فارابی درباره بخش تقدیر از چهره‌های سینمای کودک در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: امسال مراسم بزرگداشت مریم سعادت، بازیگر و عروسک‌گردان، مهین جواهریان کارگردانی انیمیشن و علیرضا رضاداد دبیر چندین جشنواره فیلم فجر و دبیر۶ دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در جشنواره برگزار می‌شود.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ٢٨ مرداد تا ۴ شهریور ٩٨ به دبیرى علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار