معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی: روح خلاقیت و نوآوری در المپیاد شایستگی محور مشهود است

مشهد (پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای معاونان این اداره کل که با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و همچنین مدیرکل دفتر کاردانش این وزارت خانه برگزار شد داشتن روح خلاقیت و نوآوری را از ویژگی های المپیاد شایستگی محور دانست.

کد مطلب: ۹۲۲۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی: روح خلاقیت و نوآوری در المپیاد شایستگی محور مشهود است

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: برگزاری نخستین المپیاد شایستگی محور یک فرصت استثنائی بود که در اختیار استان خراسان رضوی قرار گرفت و رویکرد و نگاه جدید به نظام آموزشی حوزه فنی و حرفه ای باعث شد تا با یک عزم جدی بستر اجرای این کار را فراهم کنیم و یقینا این المپیاد اثرات و تجربیات بزرگی برای هنرجویان و هنرآموزان استان خراسان رضوی و سایر استان های کشور در برخواهد داشت.

وی افزود: این المپیاد از 27 لغایت 29 خردادماه با حضور 219 نفر از هنرجویان سراسر کشور در هشت رشته به میزبانی مشهد مقدس در حال برگزاری ست و هر استان در هر رشته یک نفر منتخب را به این المپیاد اعزام کرده است.

صابری تولایی تصریح کرد: تغییری که در زمینه آموزش به دنبال آن بودیم در حال تحقق است و این تغییر در نوع نگاه به فرآیند آموزش است که در سند تحول بنیادین نیز آمده است و باید یکسری تغییرات شکلی در هنرستان ها اتفاق افتد و به مفاهیم و محتواهای دروس عینیت بخشیده شده و این مفاهیم بر روی زمین در معرض تجربه هنرجویان قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در المپیاد شایستگی محور کار گروهی جایگزین کار فردی شده است و روح خلاقیت و نوآوری در این رویداد مشهود است و یک رقابت کاملا سالم و سازنده در جریان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد یک فضا و محیط یادگیرنده جدید یکی از ویژگی های این رویداد است و در کنار تحقق شایستگی های فنی و مهارتی، تحقق شایستگی های غیرفنی مثل اخلاق، ایمن سازی، سلامت و انظباط محیط کار از موارد قابل توجه در این المپیاد می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار