عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا

طرح ساماندهی حریم تئاتر شهر تهران به زودی اجرا می‌شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح ساماندهی حریم مجموعه تئاترشهر در حال آماده‌سازی است، گفت ایجاد گذرگاه فرهنگ و هنر در محدوده تئاتر شهر تا تالار وحدت در دستور کار شهرداری قرار دارد.

کد مطلب: ۸۶۶۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح ساماندهی حریم تئاتر شهر تهران به زودی  اجرا می‌شود

حسن خلیل‌آبادی با بیان اینکه ایجاد گذرگاه فرهنگی و هنری در محدوده تالار وحدت و تئاتر شهر تهران در راستای ساماندهی حریم تئاتر شهر و مجموعه‌های فرهنگی این محدوده اجرا می‌شود، به پانا گفت: ایجاد این گذرگاه، اولین بار زمانی که آقای مسجدجامعی به عنوان وزیر فرهنگ در دولت اصلاحات فعالیت می‌کرد مطرح شد و زمانی که رئیس شورای شهر بود در شورا به تصویب رسید و اکنون این موضوع مصوبه شورای شهر را دارد و در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: در برنامه دوم پنج ساله شهرداری تهران تصمیم گرفته شد که فاصله بین تالار وحدت و تئاتر شهر به پیاده‌راه یا گذرگاه فرهنگ و هنر تبدیل شود و در فاز اول که اعتباراتش در سال جدید پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: در راستای اجرای طرح مذکور باید همه ابعاد آن بررسی شود به طوری که پیوست ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی این پیاده‌راه باید بررسی شود، سپس برای اجرای آن اقدام شود.

خلیل‌‌آبادی خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی محدوده تئاتر شهر که با محوریت شورا و شهرداری در دستور کار قرار دارد، نهادهای دیگری همچون وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی شهرداری تهران نیز درگیر این موضوع هستند.

پیشتر نیز مجید فراهانی ، عضو شورای شهر تهران از ساماندهی تئاتر شهر خبر داده و اعلام کرده بود که این طرح در دستور کار شهرداری قرار دارد و برای این موضوع در سال جاری 10 میلیاردتومان بودجه در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار