در گفت‌وگو با پانا

اختصاص 10 میلیاردتومان بودجه برای ساماندهی تئاتر شهر

فراهانی، عضو شورای شهر تهران: گودها،ساختمان تئاتر شهر راتهدید می‌کند

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران می‌گوید ساماندهی تئاتر شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد و برای این موضوع در سال جاری 10 میلیاردتومان بودجه در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۸۵۵۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 10 میلیاردتومان بودجه برای ساماندهی تئاتر شهر

مجید فراهانی در گفت‌وگو با پانا درباره ساماندهی فضای تئاتر شهر و برنامه‌های شورای شهر در این زمینه گفت: ساماندهی فضای تئاتر شهر در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورای شهر قرار دارد و جلسات متعددی برای موضوع ساماندهی این محدوده با نهادهای مربوط برگزار شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تئاتر شهر به عنوان یکی از سمبل‌های پایتخت محسوب می‌شود، گفت: ساختمان تئاتر شهر یکی از بناهای مهم شهر تهران است و شورای شهر برای ساماندهی آن چندین کار را در دستور کار دارد که یکی از این اقدامات، ایجاد گذر فرهنگ و هنر در راستای تالار وحدت و تئاتر شهر است.

وی افزود: شورای شهر تهران برای ساماندهی محدوده تئاتر شهر، در بودجه سال 97 اعتباری هم در نظر گرفت. قرار است فاصله بین دو ساختمان تئاتر شهر و تالار وحدت، گذرگاه یا پیاده‌راه فرهنگ و هنر ایجاد شود و تردد خودروها ممنوع شود. همچنین در این راسته انواع محصولات فرهنگی نیز به مردم عرضه شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مجموع کل بودجه‌ای که شورای شهر تهران برای ساماندهی تئاتر شهر در نظر گرفته است بیش از 20 میلیارد تومان است که در سال جاری میزان 10 میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد.

فراهانی خاطرنشان کرد: در طرح اولیه ساماندهی تئاتر شهر که با محوریت شورا و شهرداری اجرا می‌شود نهادهای دیگری همچون وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی شهرداری تهران نیز درگیر این موضوع هستند.

وی با بیان اینکه ساماندهی تئاتر شهر تصمیمی ملی است، تصریح کرد: در این زمینه طرح جامعی از سوی معاونت فرهنگی شهرداری تهیه شده و در شورای شهر نیز تصویب شده است.

این عضو شورای شهر تهران درباره استحکام بنای تئاتر شهر نیز گفت: استحکام بنای خود مجموعه تئاتر شهر نیز بسیار اهمیت دارد و به‌واسطه گودبرداری‌هایی که اطراف این بنا شده است ترک‌هایی نیز در ساختمان مشاهده شده است که در درازمدت خطرات جدی این بنا را تهدید می‌کند. برای استحکام بنای تئاتر شهر دو اقدام صورت گرفت. یک اینکه تعیین تکلیف گود کناری ساختمان انجام شد و ساختمانی که در جوار تئاتر شهر قرار دارد به بهره‌برداری رسید و دوم اینکه بودجه‌ای را برای استحکام و بازسازی تئاتر شهر در نظر گرفتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار