پاسخ مسجد جامعی به چرایی اجرا نشدن پیاده راه فرهنگی در محدوده تالار وحدت تا تئاتر شهر

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران درباره احداث پیاده راه فرهنگی حدفاصل تئاتر شهر تا تالار وحدت و چرایی اجرا نشدن مصوبه شورای سوم در این زمینه، توضیحاتی را بیان کرد.

کد مطلب: ۸۱۵۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ مسجد جامعی به  چرایی اجرا نشدن پیاده راه فرهنگی  در محدوده تالار وحدت تا تئاتر شهر

احمد مسجد جامعی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ایجاد پیاده راه شهریار از پارک دانشجو تا تالار وحدت گفت: این موضوع در برنامه چهارم توسعه هم پیش‌بینی شده بود. سندی در شهرداری تهران تدوین شد و مطالعات آن در برنامه چهارم در وزارت ارشاد به این صورت بود که سردری هم در اول خیابان شهریار احداث شود که فضا را نسبت به فضای عمومی متفاوت کند و خیابان سنگفرش شود.

این عضو شورای شهر تهران افزود: همچنین پلاک‌هایی در این محدوده شناسایی شد و کاربری برخی از پلاک‌ها متناسب بود به عنوان مثال در خیابان شهریار قنادی و هتل وجود دارد که کاربری آن مشخص است. پلاک‌های محدودی بود که کاربری آن متناسب نبود.

وی ادامه داد: آن زمان که قرار بود خط مترو در محدوده چهارراه ولیعصر احداث شود زمان مدیریت محسن هاشمی در مترو بود که سندی هم در راستای پیاده‌راه سازی این محدوده امضا شد. ضمن اینکه همان موقع درباره آسیب‌های احتمالی احداث مترو به ساختمان تئاتر شهر نیز موارد مختلف بررسی شد. قرار شد شهرداری تهران همکاری لازم را انجام دهد تا آنجا به پیاده‌راه تبدیل شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به انجام اصلاحات ترافیکی در محدوده چهارراه ولیعصر نیز گفت: اصلاحات ترافیکی انجام شده و فقط خیابان واقع در ضلع غربی تالار وحدت(خیابان رازی) نیاز به زیرگذر دارد. این خیابان پر تردد نیست و در ضلع شمال غربی آن، بنای با ارزشی وجود دارد که آن زمان پیش‌بینی شده بود کتابخانه‌ای تخصصی در آنجا احداث شود.

مسجد جامعی درخصوص احداث تکیه شهر در جوار ساختمان تئاتر شهر نیز توضیح داد: پیش‌بینی کرده بودیم که همزمان با احداث مترو، تکیه شهر نیز در این مکان ایجاد شود. ضلع غربی خیابان ولیعصر فضای خوبی داشت که پیش‌بینی شده بود، علاوه بر این کنار فرهنگستان هنر نیز برای ایجاد تکیه شهر پیش‌بینی شد اما با اتفاقاتی که افتاد و ریاست آن استمرار پیدا نکرد، عملی نشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار