در دیدار با برخی از مراجع عظام تقلید در قم

سیدمحمد بطحایی: از همین روزها برای ساماندهی نیروی مهر سال آینده اقدام می‌کنیم

امسال برای اولین بار در پایه دوازدهم کتاب‌های جدیدی مانند سبک زندگی براساس سبک الگوی ایرانی اسلامی را منتشر کردیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای تامین و ساماندهی نیروی انسانی مهر سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۳۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سیدمحمد بطحایی: از همین روزها برای ساماندهی نیروی مهر سال آینده اقدام می‌کنیم

سیدمحمد بطحایی صبح امروز با حضور در استان قم با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این دیدارها، گزارشی از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های این وزارت‌خانه و برنامه‌های در دست اقدام را به مراجع عظام تقلید ارائه کرد و‌ گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۴ میلیون دانش‌آموز را ثبت‌نام کردیم که نسبت به سال گذشته از حیث تعداد حدود ۶ درصد افزایش داشتند. از امسال به تدریج تعداد دانش‌آموزان افزایش پیدا می‌کند و تا ۶ سال آینده به حدود ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد و از شش سال آینده با شیب ملایم تعداد دانش‌آ موزان کاهش پیدا می‌کند.

او افزود: به دلیل افزایش شش درصدی دانش‌آموزان و بازنشستگی ۶۰ هزار نفر از همکاران، با چالش نیروی انسانی مواجه شدیم که به لطف خداوند و همت همه همکاران این نگرانی برطرف شد و هیچ کلاسی بدون معلم نماند، اما همچنان این نگرانی برای سال‌ آینده وجود دارد و از همین روزها برای ساماندهی نیروی مهر سال آینده اقدام می‌کنیم.

بطحایی گفت: سالانه ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی در قالب هزار عنوان کتاب درسی توزیع می‌کنیم. امسال برای اولین بار در پایه دوازدهم کتاب‌های جدیدی مانند جریان‌شناسی اندیشه معاصر، مدیریت خانواده و سبک زندگی براساس سبک الگوی ایرانی اسلامی، تحلیل فرهنگی و هویت اجتماعی و سلامت بهداشت را منتشر کردیم، این کتاب‌ها با توجه به اقتضاهای اجتماعی و به دلیل تهدیدات اجتماعی تالیف شده است.

او ادامه داد: شالوده بچه‌ها در آینده در دوره ابتدایی شکل می‌گیرد و به همین دلیل امسال اتفاقات خوبی را در این دوره رقم زدیم تا فقط آموزش صرف نباشد و به فعالیت‌های مختلف و برنامه‌های پرورشی هم پرداخته شود. کتاب‌های مختلفی با جنبه پرورشی با ۷۰ عنوان از جمله امام‌شناسی، سبک زندگی ۱۴ معصوم و ... بسیار مورد استقبال بچه‌ها قرار گرفته است. در زمینه احکام قرآن، احکام دینی برای پسران و دختران به تفکیک کتاب تهیه شده است.

بطحایی خبر داد: در سالی که پشت سر گذاشتیم برنامه‌ای درباره امام‌شناسی با عنوان مصباح‌الهدی برای بیش از ۶ میلیون نفر از دانش‌آموزان را به اجرا گذاشتیم تا با معرفت بیشتری به جریان مهدویت بپردازند و توجه بیشتری داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت پاسخگویی و رفع شبهات تاکید کرد و گفت: یکی از موارد بسیار مهم پاسخگویی به شبهات است که این ایام متاسفانه دامنه آن ضعیف شده و آموزه‌های بچه‌ها را مورد هجمه قرار داده است، بنابراین ضرورت دارد با حجم وسیع‌تری به پاسخگویی به این شبهات بپردازیم.

بطحایی به راه‌اندازی تلویزیون تعاملی سیناروبیک اشاره کرد و‌ گفت: در آموزش و پرورش گستردگی جغرافیایی زیادی داریم، ۱۰۷ هزار مدرسه و ۶۵۰ هزار کلاس درس؛ ما برای اینکه بتوانیم با جامعه ذی‌نفعان ارتباط بیشتر و بهتری داشته باشیم و در استفاده از وسایل ارتباطی داخلی بهتر تلاش کنیم، یک شبکه مجازی را راه‌اندازی کرده‌ایم، این شبکه یک نوع تلویزیون تعاملی و یک فضای بسیار امن است و به تمام مدارس هم تاکید کرده‌ایم از این بستر استفاده کنند و اجازه استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی را ندارند.

او افزود: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم در این هجمه‌های سنگینی که بر علیه فرزندان ما صورت می‌گیرد، آموزش و پرورش به سهم خودش، مواجه‌ای عالمانه و منطقی با این هجمه‌ها داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: امیدواریم با لطف خداوند و دعای شما حضرات این امانت سنگینی را که برعهده ما است آنطور که مورد رضایت ائمه است به سر مقصد برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار