92 درصد تجهیزات صنعت برق ایران در داخل كشور تولید می شود

خبرگزاری پانا: مدیرعامل شركت توانیز گفت: 92 درصد تجهیزات صنعت برق ایران اكنون توسط مهندسان و متخصصان ایرانی در داخل كشور تولید می شود.

کد مطلب: ۸۴۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ همایون حائری امروز سه شنبه در بیست و یكمین كنفرانس مهندسی برق و كامپیوتر ایران در مشهد اظهار کرد: متخصصان كشورمان قادر به طراحی، ساخت و تولید انواع تجهیزات برق نظیر ژنراتورها، ترانس های كم تلفات، رله های حفاظتی جریانی و هادی های پر ظرفیت هستند.
وی ظرفیت نیروگاه های برق كشور را بیش از 69 هزار مگاوات عنوان كرد و گفت: هم اكنون ایران رتبه چهاردهم جهان را در بخش ظرفیت نیروگاهی داراست.
حائری اظهار داشت: در حال حاضر صد درصد جمعیت شهری و 9/99 درصد جمعیت روستایی كشور از نعمت برق برخوردار هستند.
وی به رشد 50 درصدی صادرات برق در كشور اشاره كرد و گفت: در سال گذشته 10 میلیارد كیلووات ساعت برق به كشورهای همجوار صادر شد.
مدیر عامل شركت توانیرهمچنین بر ضرورت ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاكید كرد و افزود: ارتقای خدمات صنعت برق در كشور با كمك و حمایت متخصصان و پژوهشگران در دانشگاهها حاصل شده كه موفقیت در افزایش پایداری، قابلیت اطمینان شبكه برق و كنترل فركانس از جمله این همكاری هاست.
وی با اشاره به افزایش 50 درصدی كاربرد كنتورهای دیجیتال برق در كشور، افزود: هم اكنون 12 میلیون كنتور دیجیتال در صنعت برق نصب شده است.
بیست و یكمین كنفرانس بین المللی مهندسی برق و كامپیوتر ایران با حضور متخصصان و پژوهشگرانی از داخل و خارج كشور روز سه شنبه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز بكار كرد و تا 26 اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار