بهره برداری ازدستگاه‌های کشت مستقیم جایگزین آتش زدن مزارع می‎‌شود

کرج (پانا) - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت : یکی از معضلاتی که بعد از برداشت غلات با آن مواجه هستیم آتش زدن بقایای گیاهان مزارع غلات است و برخی از کشاورزان جهت کشت مجدد کاه و کلش مزارع خود را آتش می‌زنند .

کد مطلب: ۸۳۷۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری ازدستگاه‌های کشت مستقیم  جایگزین آتش زدن مزارع می‎‌شود

علی حیدری، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به ضررهای زیست محیطی آتش زدن بقایای مزارع غلات گفت : این موضوع علاوه بر آسیب های زیست محیطی ، میکرو ارگانیسم های سطح خاک را از بین می برد.

مدیر زراعت استان بیان کرد : در طی چندین سال اخیر با اقدامات صورت گرفته به تدریج آتش زدن مزارع غلات در سطح استان کاهش پیدا کرده است که امیدواریم با همکاری نزدیک کشاورزان عزیز این قضیه را به صفر برسانیم و به کشاورزان توصیه میکنیم برای کشت ذرت علوفه ای از دستگاه های کشت مستقیم استفاده نمایند .

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با عرضه تسهیلات کم بهره نسبت به ترویج این موضوع اقدام کرده است و خوشبختانه در طی چند سال اخیر در سطح استان تعدادی از دستگاه ها توزیع شده است و خیلی از کشاورزان با این موضوع آشنا شده اند و کشاورزان عزیز میتوانند با استفاده از این تسهیلات کم بهره ادوات کشاورزی کشت مستقیم را تهیه نمایند.

حیدری عنوان نمود: سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برای جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش وجهت آگاهی بخشی به کشاورزان از طریق اطلاعیه های ترویجی و ارسال پیامک به کشاورزان گندم کار و جو کار در این خصوص اطلاع رسانی نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار