کتاب ما را به ژرفای اطلاعات می برد

رشت(پانا)-مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان،با بیان اینکه کتاب یک ابزار گرم برای رسیدن به دانایی است،گفت: تکنولوژی ما را در سطح نگه می دارند اما کتاب ما را به عمق و ژرفای اطلاعات می برد.

کد مطلب: ۸۲۱۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
کتاب ما را به ژرفای اطلاعات می برد

هادی نوری در نشست کتابخوان خبرنگاران استان که در محل کارگاه هنر سروش رشت برگزار شد، قرن بیست و یکم را قرن اطلاعات و ارتباطات دانست و بیان کرد:اطلاعات و ارتباطات از یک پیوند ناگستنی برخوردار است و مجموع این دو که عرصه دانایی را تشکیل می دهد،در اختیار رسانه قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان خاطرنشان کرد:در دنیای مدرن از رسانه ها درخواست انعکاس واقعیت می شد اما در دو دهه اخیر با ورود به عصر پسامدرن از رسانه ها کارکردی متمایزی خواسته شده که آن خلق واقعیت توسط رسانه هاست و این حکایت از قدرت رسانه ها دارد.

وی عمومی سازی رسانه و سرعت تولید و انتقال خبر را یکی از ویژگی های رسانه در عصر جدید دانست و گفت:در عصر جدید خبر در ثانیه انتقال می یابد لذا تکنولوژی های جدید ارتباطی سبب شده تا ما با انبوهی از اطلاعات و انفجار اطلاعات روبرو شویم.

این مقام مسئول تصریح کرد:در برخی موارد اطلاعات بر زندگی انسان ها چیره شده و انسان را به سمت جلو هدایت می کند. این حجم از اطلاعات حق تصمیم گیری را در انسان ها بسیار سخت می کند و در بسیاری موارد اتفاقات انسان ها تحت تاثیر این حجم اطلاعات ساخته می شود.

نوری،با اشاره به نقش کتاب در رسانه، افزود: کتاب در تصمیم گیری های زندگی انسان نقش و تاثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به ارتباط سطحی برخی انسان ها با کتاب،خاطرنشان کرد:اگر کتاب نباشد گذران زندگی با کف روی آب است. اگر ارتباط کتاب با کاربر را وسیع ببینیم دیگر از خواندن و دیدن عبور می کنیم و به مرحله اندیشه ورزی می رسیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان یادآور شد:فضای مجازی امکان اندیشیدن را از انسان می گیرید، اما کتاب برعکس این موضوع عمل می کند، کتاب امکان خلوت کردن انسان با خویشتن را فراهم می سازد و امکان ارتباط با زندگی بیرونی را می دهد.

وی گفت:کتاب یک ابزار گرم است و گرمای آن در ایجاد آگاهی برای رسیدن به دانایی است اما تکنولوژی های جدید اندیشه گریزند. تکنولوژی ما را در سطح نگه می دارند اما کتاب ما را به عمق و ژرفای اطلاعات می برد.

نوری،نقد بر مسئولان را ابزار رسانه عنوان کرد و یادآور شد:با توجه به اینکه رسانه چشم بینای جامعه است،کتاب در افزایش اطلاعات و آگاهی اصحاب رسانه نقش بسزایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار