مشکل آموزش و پرورش در منابع انسانی و ساختار آن است

شیراز (پانا) - مدیر کل سابق آموزش و پرورش فارس گفت: مشکل آموزش و پرورش مشکل منابع انسانی و ساختار است وتا زمانی که می خواهیم آموزش و پرورش را ارزان اداره کنیم شرایط همین است.

کد مطلب: ۸۰۵۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مشکل آموزش و پرورش در منابع انسانی و ساختار آن است

حمید رضا آذری ، با اشاره به شرایط سخت نظام تعلیم و تربیت پس از انقلاب ،گفت: امیدوارم در سایه تلاش و همکاری و تعامل با یکدیگر گشایشی برای آموزش و پرورش کشور ایجاد شود و معلمان عزیز از این شرایط بیرون بیایند.

وی تصریح کرد:در چنین شرایطی مدیریت کردن سخت است و اگر به داد آموزش و پرورش نرسید آینده ای بسیار سخت خواهیم داشت .

حمید رضا آذری افزود : در کشوری که مدیرش سرمایه نباشد امید به توسعه آن کشور مثل امید به ایجاد جنگل در کویر است و تا زمانی که می خواهیم آموزش و پرورش را ارزان اداره کنیم شرایط همین است .

وی یادآور شد: ارزان اداره کردن آموزش و پرورش موجب همین مشکلاتی است که امروزه با آن مواجه هستیم، مشکل ما در آموزش و پرورش مشکل منابع انسانی و ساختار است و تا زمانی که این ساختار اصلاح نشود اگر اقتصاد ایران را هم در آن بریزیم توفیق چندانی نخواهیم داشت .

آذری با اشاره به اینکه شاخص های توسعه انسانی برخی از کشورهای منطقه از کشور ما بهتر است گفت: آموزش و پرورش به معلم توسعه یافته و با انگیزه و خلاق نیاز دارد و افرادی با این ویژگی ها باید در مصدر کار باشند تا بتوانیم موفقیت کسب کنیم .

وی گفت: آموزش و پرورش دو مقوله کیفی هستند و توسعه کیفی با چشم دیده نمی شود و زمانی می توانیم موفق شویم که مشکلات آموزش و پرورش را از ریشه درست کنیم ،لذا کارها باید مبنای علمی داشته باشند و سرنوشت انسانها را فقط تعلیم و تربیت صحیح و درست آنان است که تعیین می کند .

آذری افزود: متاسفانه آموزش و پرورش ایران مولد فقر است و داریم فقر را در آموزش و پرورش تولید می کنیم چرا که می خواهیم آن را ارزان اداره کنیم، من همیشه دغدغه و درد آموزش و پرورش را دارم و معتقدم بعد از تاریخ معاصر ایران ده شخصیت را هم پیدا نمی کنیم که آموزش و پرورش ایران را باور داشته باشند .

آذری در پایان ضمن تبریک به سرپرست جدید اداره کل آموزش و پرورش فارس ، داشتن انگیزه را یکی از مهمترین عوامل موفقیت در کارها دانسته و خواستار تعامل و همکاری هر چه بیشتر رؤسای ادارات و کارشناسان این اداره کل برای موفقیت بیشتر و توسعه آموزش و پرورش استان فارس شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار