مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات:

بیش از ۱۳۵ هزار بازدید از مدارس در طرح بازرسی تابستانی انجام شد

روستایی: شبکه‌سازی بازرسان و ارزیابی عملکرد با جدیت دنبال می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش، با اشاره به جایگاه این حوزه در نظام تعلیم و تربیت، بر ضرورت تقویت پاسخگویی و ارتقای سلامت اداری تأکید کرد و گفت: شبکه‌سازی بازرسان و ارزیابی عملکرد با جدیت دنبال می‌شود

کد مطلب: ۱۶۵۰۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۳۵ هزار بازدید از مدارس در طرح بازرسی تابستانی انجام شد

رضا روستایی صبح امروز در گردهمایی تخصصی و کشوری روسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان‌ها، در ابتدای سخنان خود ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع)، با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران استانی این حوزه گفت: این گردهمایی فرصت ارزشمندی است تا از رهنمودهای وزیر آموزش‌وپرورش بهره‌مند شویم و فرآیند یک‌ساله پیش‌رو را با انسجام و هم‌افزایی بیشتری پیش ببریم. 

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش با تشریح اهداف برگزاری این گردهمایی افزود: برای این نشست دو روزه پنج هدف اصلی تعریف شده است. نخستین و مهم‌ترین هدف، تبیین خط‌مشی‌ها، سیاست‌ها و انتظارات سازمانی است تا با هماهنگی و هم‌سویی بیشتر، برنامه‌ریزی دقیق‌تری در سطح ستاد و استان‌ها انجام شود. هدف دوم، بررسی مسائل، چالش‌ها و آسیب‌شناسی برنامه‌ها و فعالیت‌هاست که امیدواریم با تعامل و تبادل نظر با معاونان و ادارات کل مرتبط، به نتایج مؤثری در این زمینه برسیم.

وی سومین هدف این گردهمایی را تبادل و انتقال تجربیات موفق عنوان کرد و گفت: همکاران توانمند و پرتجربه‌ای در سراسر کشور در این حوزه فعالیت می‌کنند و این گردهمایی فرصت مناسبی است تا از تجربیات موفق آنان استفاده شود. هدف چهارم نیز تقویت هم‌افزایی، بهبود هماهنگی و تعامل میان رؤسای ادارات استان‌ها و ستاد است و پنجمین و مهم‌ترین شعار این گردهمایی، تقویت فرهنگ پاسخگویی و ارتقای سلامت اداری است؛ دو مطالبه جدی که هم دولت و هم نظام از ما انتظار دارند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اقدامات انجام‌شده در ماه‌های اخیر گفت: در طول حدود سه ماه گذشته، سه برنامه مهم طراحی و با جدیت دنبال شده است. نخست، شبکه‌سازی بازرسان به‌ویژه بازرسان مواد ۹۱ و ۹۲ و تأکید ویژه بر بازرسی از مدارس بود که در ایام تابستان و ثبت‌نام‌ها، بیش از ۱۳۵ هزار بازدید مدرسه‌ای در سطح مناطق و استان‌ها انجام شد؛ به‌گونه‌ای که حداقل هر مدرسه یک‌بار مورد بازرسی قرار گرفت و حدود ۱۵ هزار مدرسه نیز دوبار بازدید شدند.

وی دومین محور اقدامات را ارزیابی عملکرد عنوان کرد و افزود: موضوع ارزیابی عملکرد، جشنواره شهید رجایی و تکالیف مرتبط با برنامه هفتم توسعه از جمله مطالبات جدی است که با تأکید وزیر محترم آموزش‌وپرورش، با سرعت و دقت در حال پیگیری است. سومین محور نیز پاسخگویی سیستمی و دقیق از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات است که بخش عمده‌ای از مطالبات و انتظارات ذی‌نفعان را پوشش می‌دهد و در حال به‌روزرسانی و تقویت است.

روستایی همچنین از تعامل مستمر این اداره‌کل با نهادهای فرادستگاهی خبر داد و گفت: ارتباط نزدیکی با سازمان امور اداری و استخدامی کشور در حوزه ارزیابی عملکرد کارکنان و سامانه‌های مرتبط داریم. همچنین پاسخگویی به شکایات مطرح‌شده در سازمان بازرسی کل کشور و همکاری با بازرسی ویژه رئیس‌جمهور از طریق سامانه‌های تعریف‌شده در وزارت کشور و استانداری‌ها، به‌صورت منظم در حال انجام است.

وی با تأکید بر تعهد جمعی همکاران این حوزه تصریح کرد: همه ما متعهد و هم‌قسم هستیم که در مسیر ارتقای سلامت اداری و بهبود زیست اداری، تمام توان خود را به کار بگیریم تا در پایان دوره، عملکردی شایسته و قابل دفاع ارائه دهیم. امیدواریم در این دو روز با گفت‌وگوهای تخصصی و کاری، به وحدت رویه برسیم و بتوانیم پاسخگوی مناسبی در برابر مسئولیت‌های محوله باشیم.

حجم فایل ویدیویی : ۳۳.۸۹M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۶:۰۷ دانلود فایل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار