مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

آزمون‌های نهایی در کانون عدالت آموزشی/ تمرکز ویژه بر مناطق کمتر برخوردار

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش، با تأکید بر اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه آموزش گفت: دولت کار خود را با دو رویکرد اساسیِ توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آغاز کرده و در دوره متوسطه نظری، به دلیل تأثیر مستقیم امتحانات نهایی بر کنکور، ایجاد شرایط عادلانه برای همه دانش‌آموزان به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار، اهمیت دوچندان دارد.

کد مطلب: ۱۶۴۹۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آزمون‌های نهایی در کانون عدالت آموزشی/ تمرکز ویژه بر مناطق کمتر برخوردار

ابراهیم رفیعی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به رویکردهای کلان دولت در حوزه آموزش گفت: دولت چهاردهم کار خود را در آموزش‌وپرورش با دو رویکرد اساسی «توسعه عدالت آموزشی» و «توجه به کیفیت» آغاز کرده است و در حوزه آموزش متوسطه نظری، موضوع عدالت آموزشی اهمیت و حساسیت بیشتری دارد؛ چرا که دانش‌آموزان این دوره در یک رقابت ملی همچون کنکور شرکت می‌کنند و نتایج آزمون‌های نهایی نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت تحصیلی آنان دارد.

اجرای برنامه «سفر یادگیری» با هدف  کیفیت‌بخشی آموزش در دوره متوسطه نظری

وی با تاکید بر تاثیر مستقیم معدل  امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه  در نتایج کنکور  سراسری افزود: آزمون‌های نهایی به‌طور مستقیم بر نتایج کنکور و آینده آموزشی دانش‌آموزان اثرگذار است و به همین دلیل، ایجاد شرایط عادلانه برای همه دانش‌آموزان در سراسر کشور، به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار، از اولویت‌های جدی ما محسوب می‌شود. در همین راستا، برنامه «سفر یادگیری» به‌عنوان یکی از محورهای اصلی کیفیت‌بخشی آموزش در دوره متوسطه نظری در حال اجراست.

رفیعی با تشریح اهداف  برنامه «سفر یادگیری»  اظهار کرد: در قالب «سفر یادگیری»، آموزش کیفی به‌طور ویژه دنبال می‌شود و یکی از بخش‌های مهم آن، توانمندسازی و آموزش معلمان است تا سطح «سواد سنجش» آنان ارتقا پیدا کند. هدف این است که همکاران ما بتوانند مدل‌های مفهومی آموزشی را به‌درستی در کلاس‌های درس اجرا کنند و دانش‌آموزان نیز با سوالات مفهومی که در امتحانات نهایی مطرح می‌شود، آشنایی و آمادگی کافی داشته باشند.

تقویت پویش «جهاد علمی دبیرستان البرز»؛ گامی برای برابری آموزشی در کنکور

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری با اشاره به چالش‌های موجود در مناطق محروم گفت: در برخی مناطق کمتر برخوردار، دسترسی دانش‌آموزان به کلاس‌های باکیفیت یا معلمان تخصصی ممکن است محدودتر باشد. برای جبران این نابرابری‌ها، تقویت پویش «جهاد علمی دبیرستان البرز» را به‌طور جدی در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به فرآیند  پویش «جهاد علمی دبیرستان البرز» ادامه داد: در این طرح، از بهترین معلمان کشور دعوت می‌شود تا در استودیوهای آموزشی مجهز، محتوای درسی را تدریس کنند. این آموزش‌ها به‌صورت رایگان و آنلاین در اختیار دانش‌آموزان سراسر کشور قرار می‌گیرد و علاوه بر آن، فایل‌های آفلاین نیز تهیه شده تا دانش‌آموزان بتوانند در هر ساعت از شبانه‌روز به محتوای آموزشی دسترسی داشته باشند.

ارتقای معدل دانش‌آموزان دوره متوسطه نظری

رفیعی با اشاره به دیگر برنامه‌های این دفتر در سال تحصیلی جاری تصریح کرد: یکی دیگر از محورهای مهمی که امسال با جدیت پیگیری خواهد شد، ارتقای معدل دانش‌آموزان دوره متوسطه نظری است. در این زمینه، با اعمال تغییراتی در طراحی سوالات امتحانات نهایی، ایجاد تنوع و چرخش در نوع سوالات و همچنین ارتقای کیفیت آموزش در کلاس‌های درس، امیدواریم شرایط بهتری برای دانش‌آموزان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه این اقدامات، از کیفیت‌بخشی آموزش گرفته تا عدالت در دسترسی به منابع آموزشی، ما را امیدوار می‌کند که سال تحصیلی پیش‌رو، سال موفق‌تری در حوزه امتحانات نهایی و نتایج کنکور برای دانش‌آموزان متوسطه نظری رقم بخورد.

حجم فایل ویدیویی : ۹.۵۶M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۱:۵۹ دانلود فایل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار