وزیر آموزش‌وپرورش در نشست صمیمی با جمعی از معاونان مدارس:

ارتقاء کیفیت آموزش بدون هم‌افزایی مدیران و معلمان ممکن نیست

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر نقش کلیدی معاونان مدارس در کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت، گفت: حل مسائل آموزش‌وپرورش نیازمند شبکه‌ای منسجم از معلمان و مدیران است و ارتقاء کیفیت آموزش بدون هم‌افزایی مدیران و معلمان ممکن نیست.

کد مطلب: ۱۶۴۷۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاء کیفیت آموزش بدون هم‌افزایی مدیران و معلمان ممکن نیست

علیرضا کاظمی امروز در نشست صمیمی با جمعی از منتخبان معاونان مدارس که با موضوع «کیفیت بخشی در مدارس» برگزار شد،  به شرایط و محدودیت‌های موجود در نظام آموزشی اشاره کرد و گفت: با وجود همه گرفتاری‌ها، برگزاری این جلسات،  فرصت‌های طلایی برای تحول و پیشرفت هستند و باید از آن‌ها به‌درستی استفاده کرد.  این جلسات به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: شبکه ارتباطی معاونان مدارس حفظ می‌شود و تلاش می‌کنیم حداقل سالی یک‌بار چنین نشست‌هایی را، حتی در مناطق جنوبی تهران و در فضای واقعی مدارس، برگزار کنیم تا تصمیم‌سازی‌ها از دل میدان آموزش شکل بگیرد. من هم معلم بوده‌ام، کلاس رفته‌ام و سختی‌ها را دیده‌ام؛ امروز هم معتقدم مشکلات آموزش‌وپرورش فقط با همراهی جامعه معلمان و مدیران حل میشود، نه با دستور و معجزه.

کاظمی در ادامه خطاب به معاونان حاضر در جلسه بیان کرد: با وجود همه محدودیت‌ها، اینکه همچنان به کیفیت آموزش فکر می‌کنید، قابل ستایش است. دغدغه‌هایی از کمبود نیروی انسانی و تجهیزات تا مسائل ملی آموزش، با نگاه مسئولانه مطرح شد که بخش زیادی از آن‌ها ثبت و پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده در جلسه نیز گفت: پیشنهاد تدوین «منشورهای تخصصی» برای بخش‌ها و نقش‌های مختلف آموزشی از نکات مهم مطرح شده در جلسه بود. معتقدیم  معلمی شأن، کرامت و جایگاه خاصی دارد و با تدوین منشور معلمی می‌توان هم جامعه و هم خود معلمان را نسبت به این جایگاه آگاه‌تر کرد. 

وزیر آموزش و پرورش ضمن  بیان اینکه حراست از حرمت مدرسه و جلوگیری از آسیب به این حریم مقدس، از وظایف اساسی ماست، بر پرهیز از آمارزدگی در فعالیت‌های پرورشی تأکید کرد.

کاظمی تصریح کرد: فعالیت‌های تربیتی باید واقعی، مدرسه‌محور و اثربخش باشد و برای هر چالش، راهکار عملیاتی ارائه شود، نه صرفاً بیان مشکل. همان‌گونه که برای معلمان دوره‌های تخصصی برگزار شده، معاونان اجرایی، آموزشی و پرورشی نیز به آموزش‌های هدفمند و سرفصل‌های تخصصی نیاز دارند. همچنین ایجاد شبکه‌ای منسجم از معاونان در سطح استان‌ها می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند.

وی با بیان اینکه معاونان مدارس «مشاوران امین» این وزارتخانه هستند، گفت: ارتقای جایگاه، نقش‌آفرینی مؤثر و بهبود معیشت فرهنگیان باید هم‌زمان در دستور کار قرار گیرد و ارتباط مستمر با بدنه مدارس حفظ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار