مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزشوپرورش تاکید کرد
توانمندسازی مربیان و مشاوران؛ مقدمهای برای ارتقای کیفیت تربیت دانشآموزان
تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزشوپرورش با تأکید بر نقش مهم مربیان و مشاوران در کاهش آسیبهای اجتماعی، توانمندسازی آنان را مقدمهای برای ارتقای کیفیت تربیت دانشآموزان دانست.
سمیه سادات ابراهیمی در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ادارهکل آموزش و پرورش شهر تهران از مجموعههای پیشرو و برنامهمحور کشور است، بیان کرد: رویکرد دقیق، هدفمند و منطبق با نیازهای واقعی مدارس در پایتخت میتواند به الگویی مؤثر برای توسعه برنامههای کارآمد در سایر استانها تبدیل شود.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزشوپرورش با تأکید بر نقش مهم مربیان و مشاوران در کاهش آسیبهای اجتماعی، توانمندسازی آنان را مقدمهای برای ارتقای کیفیت تربیت دانشآموزان دانست و تصریح کرد: حتی یک اقدام مؤثر برای یک دانشآموز، ارزشمندتر از دهها فرم و گزارش اداری است.
معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور: سرمایه اجتماعی کشور، در توانمندسازی دانشآموزان تجلی مییابد
سیدمحمد بطحایی نیز در این نشست، با تأکید بر اهمیت همکاری هوشمندانه همه ذینفعان در حمایت از برنامههای تحولآفرین آموزش و پرورش گفت: پایداری تحول آموزشی زمانی محقق میشود که همه ذینفعان، از معلمان و مدیران تا خانوادهها و نهادهای محلی، در مسیر تقویت توانمندی معلمان، پاسخگویی به نیازهای واقعی مدارس و برنامهریزی هدفمند برای توسعه مهارتها همراه و هممسیر باشند؛ این رویکرد به نتایج ملموس، مثبت و پایدار منجر خواهد شد.
وی سه رکن بنیادین هر فرآیند تحول را «ارتقای حرفهورزی معلمان»، «توسعه امکانات و زیرساختهای آموزشی» و «انعطافپذیری برنامههای درسی» دانست و افزود: مدرسه باید به نهادی خلاق و پویا تبدیل شود؛ نهادی که امکان تجربه، نوآوری و بهکارگیری روشهای نوین تدریس را برای معلمان و دانشآموزان فراهم کند.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، تدوین بستههای حمایتی برای توسعه حرفهای معلمان، فراهمسازی ابزارهای دیجیتال پیشرفته و تقویت همکاری میان مدرسه و جامعه محلی را از برنامههای آتی آموزش و پرورش برشمرد و تأکید کرد: سرمایه اجتماعی کشور در واقع باور، تعهد و انگیزه مدیران و معلمان برای توانمندسازی دانشآموزان است و ارتقای این سرمایه، مسیر آموزش و پرورشی اثرگذار، پویا و تحولآفرین را هموار میکند.
ارسال دیدگاه