مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی تشریح کرد:
اعلام جزئیات فرآیند هدایت تحصیلی دانشآموزان و درخواست آزمون تعیینرشته مجدد
تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی از صدور نمون برگ هدایت تحصیلی دانشآموزان پایه نهم خبر داد.

سمیه سادات ابراهیمی به اجرای مراحل نهایی فرایند هدایت تحصیلی دانشآموزان اشاره کرد و گفت: نمونبرگ هدایت تحصیلی دانشآموزان قبولی خردادماه صادر شد. دانشآموزان و والدین گرامی میتوانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش (my.medu.ir) و سامانه هدایت تحصیلی نسبت به دریافت نمونبرگ هدایت تحصیلی خود اقدام کنند.
ابراهیمی تصریح کرد: اطلاعات مورد نیاز برای تصمیمگیری و انتخاب رشته مبتنی بر استعداد و علائق روی نمونبرگ هدایت تحصیلی دانشآموزان بارگذاری شده است. لذا دانشآموزان و والدین برای انتخاب رشته مناسب و تصمیمگیری برای ورود به دوره دوم متوسطه و انتخاب مسیر زندگی تحصیلی – شغلی آینده، به امتیاز بررسیهای مشاورهای در زیر هر رشته / زمینه که در ردیف اول جدول نمونبرگ هدایت تحصیلی بارگذاری شده است توجه کنند.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی ادامه داد: رشته یا زمینهای که بالاترین امتیاز در ردیف بررسیهای مشاورهای را به خود اختصاص داده است، میتواند بهعنوان پیشنهاد اول و منطقیترین گزینه برای انتخاب مدنظر قرار گیرد.
ابراهیمی در ادامه گفت: دانشآموزانی که شرایط ورود به رشته یا زمینه مورد نظر را کسب نکردهاند و در قسمت مربوطه کلمه «خیر» درج شده است، در صورت وجود ظرفیت در منطقه میتوانند با مراجعه به مدیر و مشاور مدرسه و درخواست آزمون تعیین رشته مجدد و کسب حد نصاب مربوطه، شرایط ورود به رشته یا زمینه مورد نظر را کسب کنند.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی با اشاره به اولویتبندی دانش آموزان، گفت: اولویتبندی دانشآموزان در رشتهها و زمینههای تحصیلی بر اساس عملکرد تحصیلی آنان در دوره اول متوسطه و تاثیر تمامی دروس محاسبه شده است و این اولویتبندی برای برنامهریزی ثبتنام صورت میگیرد. لذا دانشآموزانی که در رشتۀ مورد نظر دارای اولویت ب هستند، بعد از ۲ هفته میتوانند نسبت به درخواست ثبتنام اقدام کنند.
ابراهیمی اظهار کرد: جدول دوم موجود در نمونبرگ هدایت تحصیلی دانشآموزان نتایج آزمونهای رغبت و توانایی و ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان را به طور خلاصه نشان میدهد. برای کمک به دانشآموزان محتواهای بصری به صورت QR کد بارگذاری شدهاند و دانشآموزان میتوانند برای آشنایی با مسیرهای شغلی متناسب با شرایط خود از این ظرفیت استفاده کنند.
ابراهیمی افزود: برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ظرفیت پذیرش در شاخه فنی و حرفهای افزایش یافته و دانشآموزان بیشتری میتوانند در رشتههای مهارتی موجود در این شاخه ثبتنام کنند.
ارسال دیدگاه