مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:
حراستها نقش کلیدی در تقویت عدالت و سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش دارند
تهران ( پانا) _ مجید پارسا، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، بیان داشت که نیروهای حراست چشم و گوش سازمان هستند و حضور فعال، دقیق و منظم آنان در محیطهای آموزشی و شرایط بحرانی، نقش تعیینکنندهای در صیانت از مدرسه و مدیریت موقعیتهای حساس ایفا میکند
مجید پارسا در همایش آموزشی ـ توجیهی قطب یک حراستهای آموزشوپرورش کشور، جایگاه بنیادین عدالت سازمانی و رفتار شهروندی را در نظام اداری مورد تأکید قرار داد و بیان داشت :که نقش حراستها در تقویت اعتماد درونسازمانی و ارتقای سرمایه اجتماعی سازمانی غیرقابل انکار است.
وی بیان داشت که عدالت سازمانی، نه تنها عامل کلیدی توسعه سرمایه انسانی، بلکه موتور محرک انگیزه، بهرهوری و رضایت کارکنان است و هرگونه ضعف در این بخش میتواند اثرات مستقیم بر عملکرد و انسجام سازمانی داشته باشد.
پارسا خاطر نشان کرد:که عدالت سازمانی به معنای تخصیص صحیح حقوق و استحقاقها بر اساس توان، تلاش و ظرفیت افراد است و تصریح کرد که این عدالت، زمینهساز بهرهوری پایدار و رضایت شغلی کارکنان خواهد بود.
وی افزود: که اجرای عدالت سازمانی، اعتماد کارکنان را تقویت کرده و به ایجاد محیطی امن و حمایتکننده در مدارس و ادارات آموزش و پرورش منجر میشود، جایی که افراد با انگیزه و احساس مسئولیت، وظایف خود را فراتر از چارچوبهای مرسوم انجام میدهند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت رفتار شهروندی سازمانی بیان داشت که اعتماد درونسازمانی، بستری برای ظهور عملکردهای فراتر از وظایف رسمی فراهم میآورد و این عملکردها، انسجام ساختاری و هماهنگی میان واحدها را افزایش داده و سرمایه اجتماعی را بهطور پایدار تقویت میکند.
پارسا افزود :که رفتار شهروندی، همکاران را به تعامل سازنده، همکاری میان بخشی و رعایت حقوق دیگران ترغیب میکند و نتیجه آن، افزایش کارآمدی سازمان و کاهش اختلافات داخلی است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان داشت که نیروهای حراست، «چشم و گوش سازمان» هستند و حضور فعال، منظم و دقیق آنان، به ویژه در شرایط بحرانی و رخدادهای اخیر، نقش تعیینکنندهای در صیانت از محیطهای تربیتی و مدیریت موقعیتهای حساس ایفا میکند.
وی افزود : که بدون مشارکت فعال و مسئولانه حراستها، امنیت و آرامش محیطهای آموزشی به خطر میافتد و اجرای برنامههای تربیتی و آموزشی با چالش مواجه خواهد شد.
پارسا بیان داشت: که نهادینهسازی تفکر سیستمی در اقدامات حراست، هماهنگی اقدامات با اهداف کلان سازمانی و جلوگیری از بخشینگری و عملکرد جزیرهای را تضمین میکند.
وی افزود: که تفکر سیستمی موجب میشود تا تمام واحدها و نیروها بهصورت یکپارچه عمل کنند و برنامههای آموزش و پرورش با بیشترین کارایی و کمترین اختلال اجرا شود و از دوبارهکاری و تضادهای سازمانی جلوگیری گردد.
پارسا بیان داشت: که نهادینهسازی تفکر سیستمی در اقدامات حراست، هماهنگی اقدامات با اهداف کلان سازمانی و جلوگیری از بخشینگری و عملکرد جزیرهای را تضمین میکند.
وی خاطرنشان کرد:که تفکر سیستمی موجب میشود تا تمام واحدها و نیروها بهصورت یکپارچه عمل کنند و برنامههای آموزش و پرورش با بیشترین کارایی و کمترین اختلال اجرا شود و از دوبارهکاری و تضادهای سازمانی جلوگیری گردد.
پارسا در پایان بیان داشت: که قدردانی از تلاشهای نیروهای حراست و توجه به آموزش، رفاه و انگیزه آنان، از اولویتهای اداره کل است و تأکید کرد که با حفظ ثبات و بهبود شرایط کاری، حراستها میتوانند نقش مؤثر خود را در صیانت از محیط آموزشی، ارتقای انسجام سازمانی و توسعه سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش ایفا کنند.
وی افزود: که این اقدامات، زمینه تحقق اهداف کلان سازمان و ارتقای کیفیت آموزش و تربیت دانشآموزان را فراهم خواهد کرد.
ارسال دیدگاه