معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛
فناوریِ ساده اما هوشمندانه میتواند آموزش را متحول کند
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، بر اهمیت ارتقای مهارتهای سواد پایه، بهویژه در خواندن، نوشتن و علوم، تأکید کرد و از لزوم تدوین الگوهای عملیاتی و همکاری با نهادهای داخلی برای بهبود این مهارتها صحبت نمود.
رضوان حکیمزاده در نشست اعضای دبیرخانه ملی آزمونهای بینالمللی تیمز و پرلز با موضوع ارتقای مهارتهای سواد پایه ضمن قدردانی از اعضای دبیرخانه و دستاندرکاران برگزاری این جلسه، بر اهمیت نقش این دبیرخانه در ارتقای کیفیت آموزشی کشور تأکید کرد و گفت: هدف اصلی از راهاندازی این دبیرخانه، تمرکز بر مهارتهای سواد پایه، بهویژه مهارتهای خواندن، نوشتن، درک مطلب و علوم و ریاضیات است.
معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه مهارتهای زبانی پایه، اساسیترین عامل رشد انسانهاست، افزود: اگر دانشآموزان درک درستی از زبان و مهارتهای زبانی نداشته باشند، در سایر حوزههای آموزشی از جمله ریاضی و علوم نیز با مشکل مواجه خواهند شد.
حکیمزاده با اشاره به ضرورت تدوین الگوهای عملیاتی و قابل اجرا در کلاسهای درس، تصریح کرد: انتظار از دبیرخانه این است که مسیر مشخص و گامبهگامی برای ارتقای مهارتهای زبانی دانشآموزان، معلمان و والدین طراحی کند.
وی در ادامه با تأکید بر لزوم بهرهگیری از ظرفیتهای داخلی و همکاری با نهادهای مرتبط مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانههای عمومی، گفت: درون آموزش و پرورش، معلمان توانمند و منابع ارزشمندی داریم که باید از آنها بهره ببریم.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به نقش فناوری در تسهیل فرآیند یادگیری، خاطرنشان کرد: فناوری لزوماً به معنای تجهیزات پیشرفته نیست، بلکه استفاده هوشمندانه از ابزارهای ساده نیز میتواند به ارتقای کیفیت آموزش کمک کند.
این نشست با بحث و تبادل نظر اعضای دبیرخانه درباره برنامههای آتی و راهکارهای عملیاتی برای ارتقای مهارتهای سواد پایه به پایان رسید.
ارسال دیدگاه