معاون آموزش ابتدایی تأکید کرد؛

لزوم بازنگری در روش‌های تدریس/ نقش مدرسه باید از انتقال محفوظات به پرورش خلاقیت تغییر کند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر لزوم بازنگری در روش‌های تدریس گفت: نقش مدرسه باید از انتقال محفوظات به پرورش خلاقیت و مشارکت فعال دانش‌آموزان تغییر کند.

کد مطلب: ۱۶۲۵۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم بازنگری در روش‌های تدریس/ نقش مدرسه باید از انتقال محفوظات به پرورش خلاقیت تغییر کند

رضوان حکیم‌زاده در گردهمایی اجتماعات یادگیری استان کردستان که با حضور مدیران، معلمان و راهبران آموزشی برگزار شد، کردستان را «دیار فرهنگ، ادب، عرفان و دانایی» توصیف کرد و گفت: به افتخار مردمان این سرزمین خداوند را شاکرم که در جمع فرهنگیان فرهیخته سنندج حضور دارم. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به رشد شاخص‌های آموزشی در کردستان اعلام کرد: دبیرخانه طرح «تکالیف مهارت‌محور» به این استان سپرده شده است.

او هدف این طرح را رهایی دانش‌آموزان از تکالیف تکراری و غیرهدفمند دانست و گفت: می‌خواهیم یادگیری را از صفحات دفتر به زندگی واقعی بیاوریم تا کودکان در کنار خانواده، مهارت‌هایی چون مدیریت مالی، خرید روزمره و محاسبه‌های کاربردی را تجربه کنند. این همان تغییری است که به یادگیری لذت‌بخش و هدفمند منجر می‌شود.

معاون وزیر با تأکید بر لزوم بازنگری در روش‌های تدریس گفت: در عصری زندگی می‌کنیم که هوش مصنوعی در انتقال دانش از ما جلوتر است، اما هیچ فناوری‌ای نمی‌تواند تعلق، تعامل و رشد اجتماعی ایجاد کند. نقش مدرسه باید از انتقال محفوظات به پرورش خلاقیت و مشارکت فعال دانش‌آموزان تغییر کند.

نقش حیاتی مدیران مدارس در ایجاد حس تعلق و خودباوری دانش‌آموزان

حکیم‌زاده نقش مدیران مدارس را در ایجاد احساس تعلق و خودباوری میان دانش‌آموزان حیاتی دانست و گفت: ممکن است بسیاری از مطالب درسی را فراموش کنیم، اما نگاه مهربان یک معلم یا مدیر را هرگز از یاد نمی‌بریم. مدرسه باید جایی باشد که دانش‌آموز احساس کند ارزشمند است، حتی اگر در یادگیری کندتر باشد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد تعامل مثبت مدرسه می‌تواند باور منفی کودک نسبت به خود را ترمیم کند. برنامه‌هایی چون طرح «حامی»  و «توانا» برای همین هدف طراحی شده‌اند تا به دانش‌آموزان نشان دهیم یادگیری حق همه است.

در پایان این مراسم، حکیم‌زاده از معلمان و مدیران کردستانی به‌ویژه گروه‌های آموزشی و هنری مدارس قدردانی کرد و گفت: ازخلاقیت بچه‌ها در اجرای برنامه‌ها بسیار خوشحال شدم. این همان خوداتکایی و باور به توانمندی درونی است که آموزش‌وپرورش به آن نیاز دارد.

همچنین در این مراسم به معلمان برگزیده در طرح و برنامه‌های کیفیت‌بخشی معاونت آموزش ابتدایی استان لوح تقدیر اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار