معاون پرورشی مدرسه حضرت معصومه (س) ناحیه ۴ کرج:

فعالیت‌های پرورشی،سکوی پرتاب دانش‌آموزان به سوی هویت جمعی است

کرج (پانا) –معاون پرورشی مدرسه حضرت معصومه(س) ناحیه ۴ کرج گفت: فعالیت‌های پرورشی مدارس، سکوی پرتابی هستند که دانش‌آموز را از سطح کلاس درس به سوی هویت جمعی و مسئولیت‌پذیری هدایت می‌کند.

کد مطلب: ۱۶۳۶۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های پرورشی،سکوی پرتاب دانش‌آموزان به سوی هویت جمعی است

سمانه شیری با اشاره به اهمیت کارگروهی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:«وقتی دانش‌آموزان در قالب گروه‌های پرورشی فعالیت می‌کنند، اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا می‌کنند و یاد می‌گیرند که چگونه مسئولیت‌های مشترک را تقسیم کنند. این تجربه، روحیه همکاری و همدلی را در میان آنان تقویت می‌کند.»  

وی افزود: «در مدرسه  برای هر بخش مسئولانی مشخص شده‌اند؛ مثلاً گروهی از دانش‌آموزان مسئولیت فعالیت‌های قرآنی را برعهده دارند،گروهی دیگر برای جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی سازماندهی شده‌اند.همین تقسیم وظایف باعث شده است که همکاری میان دانش‌آموزان بهتر شود و هرکس نقش خود را در موفقیت جمعی ایفا کند.»  

شیری تأکید کرد: «فعالیت‌های پرورشی، دانش‌آموزان را با فضای اجتماعی و فرهنگی آشنا می‌کند و آنان را برای حضور در جشنواره‌ها و برنامه‌های ملی آماده می‌سازند.در واقع، این فعالیت‌ها پلی میان آموزش نظری و تجربه عملی هستند.»  

این معاون پرورشی خاطرنشان کرد:«هدف اصلی فعالیت‌های پرورشی، توانمندسازی دانش‌آموزان است؛یعنی یادگیری مسئولیت‌پذیری، مدیریت زمان و کارگروهی مهارت‌هایی هستند که نه‌تنها در جشنواره‌ها، بلکه در آینده تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان نقش تعیین‌کننده دارند.» 

 

خبرنگار : دانش‌آموز:دیانا محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار