رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش :

تحول بدون پشتوانه علمی پیش نمی‌رود

مشهد(پانا) -رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش با تأکید بر این‌ که اجرای طرح‌های تحول‌آفرین نیازمند پشتوانه علمی است گفت : پژوهشگاه از مرحله طراحی تا ارزیابی نهایی در کنار نظام آموزشی قرار دارد.

کد مطلب: ۱۶۳۴۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تحول بدون پشتوانه علمی پیش نمی‌رود

علی محبی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، درباره نقش پژوهشگاه در پشتیبانی علمی طرح‌های تحولی گفت: «تحول بدون شناخت مسئله و تحلیل علمی امکان‌پذیر نیست. پژوهشگاه براساس نظام مسئله‌یابی، طرح‌ها را طراحی می‌کند، در مرحله اجرا مشاوره می‌دهد و در پایان نیز ارزیابی و سنجش اثربخشی را انجام می‌دهد.»

وی بااشاره به الزامات اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول افزود:«مهم‌ترین نیاز نظام آموزشی در گام نخست، آموزش و توانمندسازی مدیران و راهبران تحول است.امسال ۵۰ درصد مدارس مأمور اجرای این الگو هستند و تدوین و اجرای برنامه راهبردی هر مدرسه باید با نظارت و همراهی دقیق انجام شود.»

محبی نقش دبیرخانه‌های اجرایی‌سازی الگو در معاونت‌های ابتدایی و متوسطه را نیز مهم دانست و گفت:« این دبیرخانه‌ها علاوه‌بر گفتمان‌سازی و آموزش، مسئولیت ایجاد انگیزه و نظارت میدانی را برعهده دارند.»

 رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تأکید کرد:«باید برای افزایش انگیزه معلمان، راهکارهای مؤثر در حوزه‌های معنوی و مادی پیش‌بینی شود.»

وی استقرار کامل الگوی مدرسه تراز را یکی از مسیرهای جدی تحقق عدالت و بهبود کیفیت آموزشی دانست و توضیح داد: «این الگو وضعیت واقعی مدارس را روشن می‌کند و امکان می‌دهد حمایت‌ها دقیقاً به سمت مدارسی برود که نیازمند توجه‌اند.با این رویکرد، ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی به‌طور هم‌زمان محقق می‌شود.»

 

خبرنگار : مهدی زمانی عکاس : مهدی زمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار