معلم ریاضی دبستان شهدای هیو:
روشهای تدریس خستهکننده، عامل بیعلاقگی دانشآموزان به درس ریاضی است
ساوجبلاغ(پانا)-معلم ریاضی دبستان شهدای روستای هیو شهرستان ساوجبلاغ گفت: یکی از اصلیترین دلایل بیعلاقگی دانشآموزان به ریاضی، روشهای تدریس سنتی و خشک است. وقتی کلاسها فقط به حفظ فرمولها و حل تمرینهای مشابه محدود میشوند، انگیزه یادگیری کاهش مییابد.
رضا کریمی در گفتوگو با پانا عنوان کرد:«یکی از اصلیترین دلایل بیعلاقگی دانشآموزان به ریاضی، روشهای تدریس سنتی و خشک است. وقتی کلاسها فقط به حفظ فرمولها و حل تمرینهای مشابه محدود میشوند،انگیزه یادگیری کاهش مییابد و بسیاری از دانشآموزان احساس میکنند ریاضی یا علوم برایشان دشوار و خستهکننده است.»
وی با اشاره به اهمیت کاربرد عملی در آموزش افزود:«دانشآموزان زمانی به ریاضی علاقهمند میشوند که کاربرد مفاهیم را در زندگی روزمره ببینند.برگزاری آزمایشهای ساده، پروژههای عملی و حل مسائل واقعی میتواند جذابیت درس را افزایش دهد.»
این معلم ریاضی همچنین درباره فشار امتحانات گفت:«تمرکز صرف بر نمره و امتحان، باعث میشود دانشآموزان فراموش کنند که هدف یادگیری، درک مفاهیم و توانایی حل مسئله است.ما باید فضا را برای پرسشگری، تجربه و تفکر باز کنیم، نه صرفاً حفظیات.»
کریمی ادامه داد:«تشویق به حل مسائل گروهی، استفاده از فناوری و ابزارهای آموزشی مدرن و ایجاد رقابت سالم بین دانشآموزان، از جمله روشهایی است که میتواند علاقه دانشآموزان را به ریاضی و علوم را افزایش دهد.»
وی در پایان تأکید کرد:«ریاضی و علوم پایهای برای رشد فکری و مهارت حل مسئله دانشآموزان هستند.اگر آموزش به صورت جذاب و کاربردی ارائه شود، فراری شدن دانشآموزان از این دروس کاهش پیدا میکند و نسل آینده با مهارتهای علمی و تحلیلی قویتر پرورش مییابد.»
ارسال دیدگاه