کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش منطقه پردیس:

آگاه کردن خانواده‌ها نخستین گام در مبارزه با اعتیاد دانش‌آموزان است

پردیس (پانا) - کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش منطقه پردیس گفت: آگاه کردن خانواده‌ها نخستین گام در مبارزه با اعتیاد دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۶۳۲۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آگاه کردن خانواده‌ها نخستین گام در مبارزه با اعتیاد دانش‌آموزان است

مریم سرلک، کارشناس مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش منطقه پردیس در حاشیه برگزاری کارگاه تخصصی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: «این کارگاه آموزشی در بازه زمانی چهار روزه برگزار می‌شود و هدف از اجرای این دوره، ارتقای سطح آگاهی و مهارت مشاوران مدارس در زمینه مواد مخدر، نقش مدرسه به عنوان محور شناسایی، پیشگیری و مداخله به‌موقع و همچنین آشنایی با سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه کاهش رفتارهای پرخطر است.»

وی افزود: «شرکت‌کنندگان این کارگاه، مشاورانی هستند که چندین سال سابقه فعالیت دارند و نیز مشاوران تازه‌واردی که به‌تازگی به مدارس منطقه پردیس پیوسته‌اند. این ترکیب باعث تبادل تجربه و انتقال دانش نوین مشاوره‌ای در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها شده است.»

سرلک در ادامه با اشاره به نقش خانواده‌ها در مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: «اولین گام در پیشگیری از گرایش دانش‌آموزان به مواد مخدر، افزایش آگاهی خانواده‌هاست. وقتی والدین با علائم ظاهری و نشانه‌های رفتاری آشنایی پیدا کنند، می‌توانند در همان مراحل ابتدایی، رفتارهای خطرناک فرزند خود را شناسایی کنند. برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه والدین، معلمان و دانش‌آموزان با همکاری نمایندگان ائتلاف نماد در مدارس، نقش بسزایی در تحقق این هدف دارد.»

وی  در خصوص مدرس این دوره نیز گفت: «کارگاه‌ها با تدریس دکتر وهاب‌زاده، از اساتید معرفی‌شده از سوی فرمانداری پردیس برگزار می‌شود. دو جلسه ابتدایی مقدماتی و دو جلسه بعدی به‌صورت تخصصی برگزار خواهد شد.»

این کارشناس مشاوره درباره تأثیرگذاری کارگاه افزود: «یکی از بخش‌های جذاب و تأثیرگذار دوره، مشاهده مستقیم نمونه‌های واقعی از انواع مواد مخدر بود. بسیاری از مشاوران تا امروز چنین نمونه‌هایی را از نزدیک ندیده بودند. اکنون وقتی گزارشی از مدارس مبنی بر کشف ماده مشکوک در وسایل دانش‌آموزان دریافت می‌شود، مشاوران می‌توانند با اطمینان و آگاهی بیشتری تشخیص دهند و اقدامات مداخله‌ای لازم را انجام دهند.»

وی در پایان تأکید کرد: «آگاهی، مداخله به‌موقع و هم‌افزایی میان مشاوران، خانواده‌ها و مدیران مدارس، سه رکن اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های آموزشی است.

خبرنگار : دانش آموز آرش مجدی عکاس : دانش آموز فاطمه غلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار