مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران:
تحول در کشور از مدرسه آغاز میشود
اولویت یافتن آموزشوپرورش در دولت جدید
تهران (پانا) - مدیر آموزشوپرورش منطقه ۵ تهران با تأکید بر اینکه برای نخستین بار آموزشوپرورش در اولویت دولت قرار گرفته است، گفت: حل مسائل کشور از مسیر مدرسه میگذرد و هیچ توسعهای بدون سرمایهگذاری در آموزش محقق نخواهد شد.
جلسه عمومی مدیران مدارس منطقه ۵ تهران با محوریت تبیین سیاستهای آموزشوپرورش و با حضور جمشید برجکی؛ رئیس اداره نظارت و ارزیابی عملکرد،حسین سنجری؛ مدیر آموزشوپرورش منطقه، معاونین و مسؤلین اداره و مدیران مدارس دولتی و غیردولتی برگزار شد.
حسین سنجری در این جلسه با اشاره به تغییر رویکرد دولت در توجه به آموزشوپرورش گفت: رئیسجمهور جلسات متعدد و رسمی را به موضوع آموزشوپرورش اختصاص داده است. این اتفاق نشان میدهد که حل مسائل کشور ـ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی ـ از مدرسه و از طریق سرمایهگذاری در آموزش ممکن است.
سنجری در تبیین رویکردهای منطقه ۵، ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری را نخستین سیاست منطقه عنوان کرد و گفت: در این محور، برنامههایی همچون توسعه مهارتمحوری به جای آموزش حافظهمحور، تقویت فعالیتهای پژوهشی و تشکیل اجتماعات حرفهای یادگیری برای تبادل تجربه میان معلمان در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته او، اجرای این سیاستها منجر به کاهش آموزش یکطرفه و تبدیل کلاس درس به محیطی مشارکتی میشود.
او عدالت آموزشی و کاهش تراکم دانشآموز در کلاسها را دومین سیاست منطقه اعلام کرد و افزود: توسعه فضاهای آموزشی، استفاده از ظرفیت خیرین برای ساخت و تجهیز مدارس و اجرای طرح «مدرسه رفاه ملی» با هدف ارتقای خدمات حمایتی و رفاهی دانشآموزان، از برنامههای پیشبینیشده در این محور است.
سنجری افزود: این برنامهها شامل پشتیبانی از پروژههای مدرسهسازی منطقه و ایجاد امکانات رفاهی و آموزشی در مدارس جدید با مشارکت خیرین و اعضای شورای معاونین میشود و هدف آن، افزایش کیفیت فضاهای آموزشی و کاهش فشار بر معلمان و دانشآموزان است.
وی با تأکید بر نقش مدارس غیردولتی در پوشش تحصیلی دانشآموزان افزود: مدارس غیردولتی بازوی آموزشوپرورش هستند، اما شفافیت و رعایت حقوق خانوادهها خط قرمز ماست.
مدیر آموزشوپرورش منطقه ۵ همچنین بر ضرورت امیدآفرینی در مدرسه تأکید کرد و گفت: ناامیدی بزرگترین تهدید برای نیروی انسانی است. باید مدرسه را به محیطی زنده، پویا و الهامبخش برای معلم و دانشآموز تبدیل کنیم.
سنجری در پایان سخنانش از مدیران مدارس خواست موضوعات مربوط به انضباط، ایمنی، فضای آموزشی، ثبت فعالیتها و اجرای طرحهای تربیتی از جمله اردوهای راهیان نور و اردوهای دانش آموزی را با دقت پیگیری کنند.
ارسال دیدگاه