مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزشوپرورش در گردهمایی معاونین پرورشی و فرهنگی تاکید کرد؛
ضرورت نقشآفرینی دانشآموزان در فعالیتهای تربیتی
تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزشوپرورش بر ضرورت نقشآفرینی دانشآموزان در فعالیتهای تربیتی تأکید کرد و گفت: باید باور کنیم دانشآموز امروز توانمند است و میتواند در حل مسائل مدرسه نقش ایفا کند.

سمیهسادات ابراهیمی، صبح امروز در روز نخست گردهمایی معاونین پرورشی و فرهنگی استانهای کشور با بیان اینکه این گردهمایی فرصتی فرصتی برای همافزایی، همدلی و تبادل تجربه میان مسئولان پرورشی استانهاست، اظهار کرد: امیدواریم این نشست زمینهساز همدلی و همافزایی بیشتر در برنامههای تربیتی و مشاورهای باشد. امیرالمؤمنین(ع) در فراز ۴۳۸ نهجالبلاغه میفرمایند هرکس خود را پیشوای مردم قرار دهد باید پیش از تعلیم دیگران، خود را تربیت کند. این سخن بر مسئولیت سنگین ما در حوزه تربیت تاکید دارد و باید پیش از هر چیز، خودمان به اصول تربیتی و آییننامههای مرتبط مسلط باشیم.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزشوپرورش با تأکید بر ضرورت آشنایی مدیران و معاونان پرورشی با دستورالعملها و بخشنامههای حوزه خود گفت: اگر از جزئیات دستورالعملهای یاریگران زندگی، همیار مشاور یا فرآیند اجرای طرح نماد آگاه نباشیم باعث میشود در جلسات استانی یا بینبخشی، دفاع و تبیین درستی از حوزه پرورشی نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه نگاه جزیرهای به پرورشی باید کنار گذاشته شود، ادامه داد: هیچ برنامهای در حوزههای آسیبهای اجتماعی، مشاوره، قرآن و عترت و فعالیتهای فرهنگی و هنری بدون پیوند با سایر معاونتها به نتیجه نمیرسد و معاونت پرورشی باید در صدر تعاملات باشد و با معاونتهای آموزشی، ابتدایی، متوسطه و پشتیبانی پیوند نزدیک داشته باشد. اگر مدیران احساس کنند که مسئله پرورشی، مسئله خودشان است، در تأمین نیروی انسانی و اعتبارات نیز همکاری مؤثرتری خواهد داشت.
ابراهیمی تصریح کرد: اگر مربی پرورشی یا مشاور احساس کند کسی از او سراغ نمیگیرد، انگیزه خود را از دست میدهد. نگاه ما در ستاد این است که استانها نسبت به نیروهای خود نقش حامی داشته باشند.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزشوپرورش بر ضرورت نقشآفرینی دانشآموزان در فعالیتهای تربیتی تأکید کرد و گفت: باید باور کنیم دانشآموز امروز توانمند است و میتواند در حل مسائل مدرسه نقش ایفا کند. لذا در برنامههایی همچون همیار مشاور، این فرصت وجود دارد که دانشآموزان کار تیمی، همدلی و تابآوری را در عمل بیاموزند.
ارسال دیدگاه