مشاور آموزشگاه عطیه۲ ملارد:
سلامت روان، پایه همه موفقیتهای دانشآموزان است
ملارد(پانا)- مشاور آموزشگاه عطیه۲ ملارد،احساسات، رفتار و فرآیند یادگیری دانشآموزان را در ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر برشمرد.

حنانه لشگری، مشاور آموزشگاه عطیه۲ ملارد، در گفتوگو با خبرنگار پانا با اشاره به اهمیت موضوع بهداشت روان دانشآموزان گفت: «احساسات، رفتار و فرآیند یادگیری دانشآموزان ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. خوشبختانه دانشآموزان امروز نسبت به نسلهای گذشته آگاهتر بوده و به احساسات خود اهمیت بیشتری میدهند، اما برخی از آنان ممکن است با فشارهای درسی، نگرانی امتحانات یا مسائل خانوادگی دست به گریبان باشند و به تنهایی با این چالشها روبرو شوند.»
وی با تأکید بر نقش همکاری مدرسه و خانواده افزود: «تعامل نزدیک این دو نهاد و ایجاد فضایی امن و صمیمی برای گفتوگو، میتواند نقش مؤثری در تأمین آرامش و شادابی روحی تمام دانشآموزان ایفا کند.»
این مشاور آموزشی در ادامه به تبیین آثار استرس بر بدن پرداخت و گفت: «استرس تنها بر ذهن تأثیر نمیگذارد، بلکه بدن را نیز تحت فشار قرار میدهد. ترشح هورمونهای استرس موجب تند شدن ضربان قلب، گرفتگی عضلات و تضعیف سیستم ایمنی بدن میشود. به همین دلیل، دانشآموزانی که با استرس مزمن روبرو هستند اغلب علائمی مانند سردرد، دلدرد، بیخوابی و خستگی زودرس را تجربه میکنند.»
لشگری در ادامه توصیههای عملی برای مدیریت استرس ارائه داد و گفت: «خواب کافی، نوشیدن آب فراوان، انجام فعالیتهای بدنی سبک، گوش دادن به موسیقی آرام و صحبت با دوستان یا مشاوران میتواند به دانشآموزان در مراقبت از خود در برابر استرس کمک شایانی کند.»
وی در پایان با بیان اینکه دانشآموزان سرمایههای آینده جامعه هستند،خاطرنشان کرد: «شادبودن دانشآموزان به اندازه موفقیت تحصیلی آنان اهمیت دارد. اگر ما بیاموزیم که از ذهن و احساسات خود مراقبت کنیم، موفقیت تحصیلی و آرامش روحی را توأمان به دست خواهیم آورد. سلامت روان، پایه و بنیان همه دستاوردهاست.»
ارسال دیدگاه