مدیر دبیرستان هیات‌امنایی فرزانگان:

همکاری خانه و مدرسه، کلید ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی است

ملارد (پانا) - مدیر دبیرستان هیات امنایی فرزانگان، مشارکت اولیا در امور مدرسه را عاملی کلیدی در ایجاد انگیزه تحصیلی، کاهش مشکلات رفتاری و تقویت حس مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۶۲۰۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
همکاری خانه و مدرسه، کلید ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی است

افسانه دهقان، مدیر دبیرستان هیات‌امنایی فرزانگان، در گفت‌وگو با  پانا،با اشاره به نقش انجمن اولیا و مربیان در ایجاد ارتباط سازنده بین خانواده و مدرسه، گفت: «این ارتباط موجب می‌شود دانش‌آموزان احساس حمایت بیشتری از سوی خانواده و مدرسه داشته باشند، انگیزه تحصیلی آن‌ها افزایش یابد و نیازهای آموزشی و تربیتی آنان با هماهنگی والدین و معلمان به‌طور دقیق‌تر شناسایی و رفع شود.»

وی با تأکید بر اهمیت حضور فعال اولیا در نظام آموزشی افزود: «حضور فعال انجمن اولیا و مربیان به ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس منجر می‌شود. این تعامل سازنده، تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تر، برنامه‌ریزی مؤثرتر و اجرای بهتر اهداف آموزشی و پرورشی را در پی دارد.»

دهقان در ادامه با بیان تأثیر حضور اولیا بر کادر آموزشی بیان کرد: «مشارکت اولیا و اعضای انجمن موجب دلگرمی و پشتیبانی از معلمان و مدیران می‌شود. همچنین ارتباط مستمر با خانواده‌ها به کاهش مشکلات رفتاری و تربیتی دانش‌آموزان کمک کرده و فضایی آرام و سالم برای آموزش ایجاد می‌کند.»

وی با اشاره به نقش این مشارکت در افزایش مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان گفت: «مشارکت اولیا در امور مدرسه، مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد، حس تعلق به مدرسه را تقویت می‌کند و به بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری و ارتقای کیفیت محیط آموزشی منجر می‌شود.»

دهقان اظهار کرد: «امیدوارم پیوندی محکم، صمیمی و مستمر میان خانه و مدرسه برقرار باشد تا با همدلی و همکاری، نسلی آگاه، مسئول و موفق برای آینده‌ای روشن پرورش یابد. همکاری اولیا با مدرسه، فرصت طلایی برای ساختن آینده‌ای بهتر برای فرزندانمان است.»

 

خبرنگار : دانش آموز ،مبینا حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار