رئیس کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو:

روابط عمومی باید در جست‌وجوی راه‌های نوین و فناوری‌های روز برای ارتباط با مخاطبان باشد

اصفهان (پانا) - رئیس کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو گفت: مثبت‌نگری، مهربانی، بخشندگی، انتقادپذیر بودن، مردم‌دوستی و مسئولیت‌پذیر بودن، ۶ ویژگی مهم روابط عمومی است.

کد مطلب: ۱۶۱۵۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
حجم فایل ویدیویی : ۵۷.۳۷M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۲:۵۷ دانلود فایل

سید غلامرضا کاظمی دینان، رئیس کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو در حاشیه اختتامیه جشنواره ملی ایده های خلاق  روابط عمومی در ‌گفتگویی اختصاصی با خبرنگار پانا  از نحوه ورودش به عرصه  ارتباطات گفت: نحوه ورود من به این حرفه این شکلی بود که من یک فرد ارتباطی بودم و تمایل به ارتباط برقرار کردن با افراد دیگر بودم تا زمانی که رشته حسابداری را انتخاب کردم و در بانک استخدام شدم ولی متوجه شدم رشته حسابداری من رو متقاعد نمی‌کند به همین دلیل تغییر رشته دادم و ارتباطات انسانی و روابط عمومی را انتخاب کردم.

رئیس کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو در ادامه با اشاره‌ به خاطره‌ای که در دوران فعالیتش در بانک داشته است خاطرنشان کرد: دورانی که در بانک ملی مشغول به کار بودم ، سعی می‌کردم با رسانه ها ارتباط داشته باشم و بصورت دوره ای  جلسه و بازدید از این رسانه ها انجام دهم  ، در این جلسات  و بازدید ها همیشه برای سال تاسیس آن رسانه هدیه  و کیکی بعنوان عرض تبریک تقدیم می کردم ، این روزها مدیران رسانه ها وقتی با من دیداری دارند همیشه از این عملکرد من که در آن زمان بدیع و نو بود یاد می کنند و هنوز در خاطرشان هست .

کاظمی دینان در ادامه درباره‌ی ارتباط  روابط عمومی با افراد اعلام کرد: روابط عمومی باید به سخنان، نظرات، پیشنهادات و انتظارات مخاطب اهمیت دهد و آنها را برآورده کند و مختصر و مفید و گویا سخن بگوید. همچنین، ایجاد فضایی برای ارتباط دوطرفه و بازخورد مثبت از مخاطبان، می‌تواند موجب تقویت اعتماد و اعتبار سازمان شود. از سوی دیگر، توجه به نیازها و دغدغه‌های مخاطب، زمینه‌ساز تعامل مؤثر و پایدار خواهد بود. به همین دلیل، روابط عمومی باید همواره در جستجوی راه‌های نوین برای ارتباط با مخاطبان باشد و از فناوری‌های روز بهره‌برداری کند.

وی در پایان با اشاره به ویژگی های اخلاقی مهم روابط عمومی گفت :شش نکته اخلاقی خیلی مهم را روابط عمومی باید رعایت کند ، این شش نکته شامل مثبت‌نگری،مهربانی،بخشندگی،انتقادپذیر بودن،مردم دوستی  و مسئولیت پذیربودن است  که اگر روابط عمومی ها این نکات را رعایت کنند  می توانند توجه و رضایت مخاطب و مردم را به خود جلب کنند.

خبرنگار : ابوالفضل میرخلف زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار