هوش مصنوعی؛ کلید تحول در آموزش معلمان
اصفهان (پانا) - در کارگاه هوش مصنوعی که به همت آموزش و پرورش شهرستان کوهپایه برگزار شد، معلمان با ابعاد مختلف هوش مصنوعی آشنا شدند و یاد گرفتند چگونه این فناوری نوین میتواند به بهبود فرآیند یادگیری کمک کند.

در دورهای که به منظور آموزش هوش مصنوعی برای معلمان برگزار شد، موضوعاتی چون چیستی، چرایی و چگونگی هوش مصنوعی به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت. در این دوره، معلمان با تعاریف و تاریخچه هوش مصنوعی آشنا شدند و به بررسی کاربردهای آن در محیطهای آموزشی پرداختند.
محمدعلی عباسی، مدرس هوش مصنوعی، در گفتوگو با پانا در حاشیه کارگاه هوش مصنوعی، به تشریح مزایا و معایب این فناوری پرداخت و گفت: «هوش مصنوعی میتواند به عنوان ابزاری کارآمد در کلاسهای درس عمل کند و به معلمان کمک کند تا محتوای آموزشی را به شکلی جذابتر و مؤثرتر ارائه دهند.»
وی تشریح کرد: «استفاده از هوش مصنوعی نه تنها به بهبود کیفیت آموزش کمک میکند، بلکه میتواند نابرابریهای آموزشی را کاهش دهد و به معلمان این امکان را میدهد که به نیازهای متنوع دانشآموزان پاسخ دهند.»
محمد علی عباسی تصریح کرد: در ادامه، ابزارهای مختلف هوش مصنوعی معرفی شد، از جمله نرمافزارهای تبدیل عکس به فیلم و ابزارهای تبدیل متن به موضوعات مختلف. معلمان در این کارگاه یاد گرفتند که چگونه میتوانند از این ابزارها در پیشبرد آموزش خود بهرهبرداری کنند و به این ترتیب، فرآیند یادگیری را برای دانشآموزان تسهیل نمایند.
وی افزود: این دوره آموزشی نشاندهندهی گامهای مهمی است که در راستای بهکارگیری فناوریهای نوین در آموزش برداشته میشود و نویدبخش آیندهای روشن برای نظام آموزشی کشور است. با این رویکرد، معلمان میتوانند به عنوان راهنمایان هوش مصنوعی در کلاسهای درس عمل کنند و به دانشآموزان کمک کنند تا به شیوهای مؤثرتر و خلاقانهتر یاد بگیرند. در دورههای آینده، امید است که بتوانیم به بررسی عمیقتری از این ابزارها و تأثیرات آنها بر آموزش بپردازیم.
ارسال دیدگاه